Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34976
Title: Η διαδραστική απόσταση ως δείκτης της ικανοποίησης των φοιτητών στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Επιστήμες της Αγωγής» του Ε.Α.Π.
Authors: Γαβρίλης, Ευάγγελος
Advisor: Μαυροειδής, Ηλίας
Keywords: εξ αποστάσεως εκπαίδευση;distance learning;διαδραστική απόσταση;transactional distance;αλληλεπίδραση;interaction;διδάσκοντας;teacher;διδασκόμενος;learner;ικανοποίηση από τις εξ αποστάσεως σπουδές;satisfaction from distant studies;περιεχόμενο εκπαιδευτικού υλικού;content of the educational material
Issue Date: 17-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα έρευνα μελετά τη διαδραστική απόσταση ως δείκτη της ικανοποίησης των φοιτητών σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ε.Α.Π. H διαδραστική απόσταση είναι μια βιωματική εμπειρία η οποία οριοθετείται ως το ψυχολογικό και επικοινωνιακό διάστημα μεταξύ του διδάσκοντα και του διδασκόμενου σε ένα πρόγραμμα που διεξάγεται σε εξ αποστάσεως περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα εξετάζει πως αντιλαμβάνονται οι φοιτητές τις τρεις διαστάσεις της διαδραστικής απόστασης, κατά τον Moore (1993) και την ικανοποίηση από τις εξ αποστάσεως σπουδές. Επιπλέον μελετά εάν επηρεάζονται οι μεταβλητές αυτές από τα δημογραφικά στοιχεία των φοιτητών. Τέλος, εξετάζει τη συσχέτιση κάθε μίας από τις συνιστώσες της διαδραστικής απόστασης, με την ικανοποίηση από τις εξ αποστάσεως σπουδές, καθώς και μεταξύ τους. Για το λόγο αυτό επιλέχθηκε η διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου σε 115 μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες του Ε.Α.Π. από τμήματα του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής χρονιάς 2016-2017. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι φοιτητές αντιλαμβάνονται ότι μειώνεται η διαδραστική απόσταση στο περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μεγαλύτερο βαθμό με τους διδάσκοντες και σε πιο μικρό βαθμό μεταξύ τους και με το περιεχόμενο του εξ αποστάσεως προγράμματος. Επίσης εμφανίζονται ικανοποιημένοι από τις εξ αποστάσεως σπουδές τους. Στις παραπάνω συσχετίσεις εντοπίστηκαν διαφορές μεταξύ του φύλου και της διαδραστικής απόστασης του διδασκόμενου με το περιεχόμενο του εξ αποστάσεως προγράμματος, του φύλου και της διαδραστικής απόστασης μεταξύ του διδάσκοντα και του διδασκόμενου, καθώς και της εμπειρίας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την διαδραστική απόσταση μεταξύ των διδασκομένων. Από τις απαντήσεις των φοιτητών φαίνεται ότι οι συσχετίσεις μεταξύ της διαδραστικής απόστασης των διδασκομένων με την ικανοποίηση και με τη διαδραστική απόσταση των διδασκομένων με το περιεχόμενο του εξ αποστάσεως προγράμματος, είναι στατιστικά σημαντικές θετικά, αλλά πολύ μικρές. Οι συσχετίσεις μεταξύ της διαδραστικής απόστασης των διδασκόντων – διδασκομένων με την ικανοποίηση, με την διαδραστική απόσταση μεταξύ των διδασκομένων και με την διαδραστική απόσταση των διδασκομένων με το περιεχόμενο του εξ αποστάσεως προγράμματος, είναι στατιστικά σημαντικές θετικά και μέτρια ισχυρές. Ενώ η συσχέτιση μεταξύ της διαδραστικής απόστασης των διδασκομένων και του περιεχομένου του εξ αποστάσεως προγράμματος με την ικανοποίηση είναι στατιστικά πολύ σημαντική και ισχυρή.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
egavrilis_ ΕΚΠΔΕ 2017.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής458.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.