Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34975
Title: ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Ε' ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Authors: ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Advisor: ΣΚΟΥΜΙΟΣ, ΜΙΧΑΗΛ
Keywords: ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ;ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ;ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ;ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι έρευνες που μελετούν την επίδραση διδακτικών παρεμβάσεων για τη θερμοκρασία και τη θερμότητα στις αντιλήψεις των μαθητών αφορούν κυρίως σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ είναι ιδιαίτερα περιορισμένη η έρευνα σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, απουσιάζουν έρευνες που να μελετούν την επίδραση διδακτικών παρεμβάσεων για τη θερμοκρασία και τη θερμότητα στις επιστημονικές πρακτικές των μαθητών. Η παρούσα εργασία επιδιώκει τη διερεύνηση της συμβολής μιας διδακτικής παρέμβασης στις αντιλήψεις των μαθητών της Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου για τη θερμοκρασία και τη θερμότητα και την ανάπτυξη επιστημονικών πρακτικών που αφορούν στη σχεδίαση και στην πραγματοποίηση έρευνας καθώς και στην ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων στους μαθητές. Επιπρόσθετα, επιδιώκεται η σύγκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων (αντιλήψεις και επιστημονικές πρακτικές) αυτής της διδακτικής παρέμβασης και της διδακτικής παρέμβασης που βασίζεται στο εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου. Για τις ανάγκες της έρευνας συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για τη θερμοκρασία και τη θερμότητα με βάση την εποικοδομητική προσέγγιση για τη μάθηση με χρήση επιστημονικών πρακτικών. Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόστηκε σε 26 μαθητές της Ε’ τάξης του δημοτικού σχολείου. Άλλοι 28 μαθητές της Ε’ τάξης του δημοτικού σχολείου διδάχθηκαν τη θερμότητα και τη θερμοκρασία με βάση το εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού τους εγχειριδίου. Για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, συγκροτήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε από τους μαθητές. Οι απαντήσεις των μαθητών στα ερωτηματολόγια, πριν και μετά τις διδακτικές παρεμβάσεις, αποτέλεσαν τα δεδομένα της έρευνας. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι είναι εφικτή η διδακτική επεξεργασία των αντιλήψεων των μαθητών για τις έννοιες της θερμότητας και της θερμοκρασίας και η ανάπτυξη επιστημονικών πρακτικών που αφορούν στο σχεδιασμό και στην πραγματοποίηση έρευνας καθώς και στην ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων στους μαθητές, μέσω της διδακτικής παρέμβασης που συγκροτήθηκε. Επίσης, παρατηρήθηκε ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα (αντιλήψεις και πρακτικές) της διδακτικής παρέμβασης ήταν σημαντικά καλύτερα από τα μαθησιακά αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης που βασίστηκε στο εκπαιδευτικό υλικό για τις έννοιες της θερμότητας και της θερμοκρασίας του σχολικού εγχειριδίου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ (3).pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.