Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34970
Title: Συσχέτιση της αυτονομίας των φοιτητών με την αναβλητικότητα και την ικανοποίηση που λαμβάνουν από τις σπουδές τους. Μελέτη περίπτωσης σε μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΕΑΠ
Authors: Φουτζοπούλου, Μαρία
Advisor: Μαυροειδής, Ηλίας
Keywords: αυτονομία, αναβλητικότητα, ικανοποίηση από τις σπουδές, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, συσχέτιση;autonomy, procrastination, satisfaction from studies, distance learning, correlation
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τη συσχέτιση της αυτονομίας των μεταπτυχιακών φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) με την αναβλητικότητα και την ικανοποίηση που λαμβάνουν από τις σπουδές τους. Πρόκειται για έννοιες που, όπως αποδεικνύει η βιβλιογραφική ανασκόπηση, απασχολούν έντονα τους ερευνητές του χώρου της εξΑΕ. Η έρευνα διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2017 και το δείγμα της αποτελείται από 120 μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΕΑΠ. Για την καλύτερη στάθμιση των ερευνητικών ερωτημάτων επιλέχθηκε ο συνδυασμός της ποσοτικής προσέγγισης με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Καταρχάς, ο βαθμός της αυτονομίας των φοιτητών καθώς και ο βαθμός της ικανοποίησης τους από τις σπουδές είναι αρκετά υψηλοί, ενώ από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι φοιτητές είναι μέτρια αναβλητικοί. Από την έρευνα δεν βρέθηκαν συσχετίσεις μεταξύ των εννοιών της αυτονομίας, της αναβλητικότητας και της ικανοποίησης. Προέκυψαν, ωστόσο, συσχετίσεις των δεικτών αυτών με δημογραφικά στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώνεται ότι η συσχέτιση μεταξύ του δείκτη αυτονομίας και του δείκτη ικανοποίησης για τους άνδρες είναι μικρή προς μέτρια θετική, ενώ είναι μικρή αρνητική για τις γυναίκες, οι οποίες φαίνεται ότι είναι λιγότερο αναβλητικές από τους άνδρες, αλλά παράλληλα βιώνουν λιγότερη ικανοποίηση από τις σπουδές τους σε σχέση με αυτούς. Επιπλέον, με κριτήριο την προηγούμενη εμπειρία στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η συσχέτιση μεταξύ αυτονομίας και ικανοποίησης είναι μικρή θετική για όσους δεν έχουν εμπειρία, ενώ για όσους έχουν, η συσχέτιση είναι μέτρια αρνητική. Οι τελευταίοι μάλιστα παρουσιάζουν μικρότερη ακαδημαϊκή και συνολική αναβλητικότητα. Περαιτέρω, όσοι έχουν σκεφτεί να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους αισθάνονται λιγότερη ικανοποίηση από αυτές και παρουσιάζουν μικρή προς μέτρια θετική συσχέτιση μεταξύ «Δείκτη Αναβλητικότητας» και «Δείκτη Ικανοποίησης», σε αντίθεση με όσους δεν έχουν σκεφτεί την εγκατάλειψη των σπουδών τους στους οποίους η συσχέτιση είναι μικρή αρνητική. Τέλος, διαπιστώνεται ότι όσοι έχουν βιώσει αποτυχία σε ΘΕ έχουν υψηλότερη αναβλητικότητα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΦΟΥΤΖΟΠΟΥΛΟΥ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής897.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.