Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34968
Title: Το μουσείο ως χώρος αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου: οι ενήλικοι επισκέπτες στο μουσείο της Ακρόπολης.
Authors: Βότση, Ελένη
Advisor: Κορωναίου, Αλεξάνδρα
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων;ελεύθερος χρόνος;μουσειολογία;Μουσείο Ακρόπολης;εμπειρική έρευνα;empirical research;adult learning;The Acropolis Museum;free time;museology
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζονται ζητήματα της ενήλικης εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των ενηλίκων στον χώρο των μουσείων και συγκεκριμένα στο μουσείο της Ακρόπολης. Καθώς η μάθηση συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια της ζωής, αποβαίνει απαραίτητο στοιχείο του βίου αποσκοπώντας στην αναβάθμιση της ενηλικιότητας, στη μέγιστη ωριμότητα και την αυτονομία. Η ενήλικη εκπαίδευση προσδοκά στην προσωπική ικανοποίηση και τη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων ή την ενασχόληση με δημιουργικές δράσεις που εξισορροπούν την εργασιακή μονομέρεια με την ολόπλευρη ανάπτυξη πολυσχιδών προσωπικοτήτων. Οι δημιουργικές αυτές απασχολήσεις λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου που σήμερα νοείται ως ο χρόνος που δεν καλύπτεται από υποχρεώσεις και τον οποίο το άτομο έχει την ελευθερία να τον χρησιμοποιήσει, όπως επιθυμεί, είτε για ανάπαυση, είτε για δημιουργία ή για ψυχαγωγία. Μία από αυτές τις απασχολήσεις είναι και οι επισκέψεις σε μουσεία. Η παρούσα εργασία διερευνά τη συγκεκριμένη επιλογή διενεργώντας εμπειρική ποιοτική έρευνα, στηριζόμενη σε συνεντεύξεις ενηλίκων επισκεπτών του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Η πρωτοτυπία της έγκειται στην συνεξέταση σφαιρικά και συνδυαστικά των εννοιών μουσείο, ενήλικη εκπαίδευση και ελεύθερος χρόνος. Τα αποτελέσματά της έχουν προσθετική αξία στον χώρο των ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς επιβεβαιώνουν ερευνητικά πορίσματα προηγούμενων εμπειρικών ερευνών επαληθεύοντας στοιχεία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης που αναδεικνύουν τη σημαντικότητα του ρόλου του μουσείου ως μορφή άτυπης εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι ενήλικοι συμμετέχοντες στην έρευνα επιδιώκουν τη μορφωτική εξέλιξη των ίδιων ή και των παιδιών τους, προκρίνοντας τις διαδικασίες βιωματικής πρόσληψης της γνώσης, σε ένα μουσειακό περιβάλλον που αναβαθμίζει ποιοτικά τη ζωή τους και προάγει την ευχάριστη και δημιουργική μάθηση συνδυάζοντας μαζί και την ψυχαγωγία. Το άνοιγμα του μουσείου στο ευρύ κοινό αναδεικνύεται επιτακτικό αίτημα της εποχής μας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΒΟΤΣΗ ΕΛΕΝΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.pdfΒΟΤΣΗ ΕΛΕΝΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ2.88 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.