Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34966
Title: Απόψεις εκπαιδευτικών για τη συμβολή του Θεσμού του Μέντορα στην επαγγελματική τους ανάπτυξη: Μελέτη Περίπτωσης
Authors: Γεωργοπούλου, Χρυσούλα
Advisor: Καλογρίδη, Σοφία
Keywords: Συμβουλευτική Καθοδήγηση;Mentoring;Επαγγελματική ανάπτυξη;Professional development;Μέντορας;Mentor;Επιμόρφωση;Training;Δια βίου μάθηση;Lifelong Learning
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα μελέτη διερευνήθηκαν οι απόψεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τη συμβολή του θεσμού του Μέντορα στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Αφορμή για την εργασία αυτή στάθηκε η θέσπιση του ν.3848/2010 για την εισαγωγή του θεσμού του Μέντορα στην εκπαίδευση, o οποίος δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην πράξη. Πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα μελέτης περίπτωσης και ως εργαλείο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με την μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Από την επεξεργασία των δεδομένων διαπιστώνεται αρχικά μια ταύτιση απόψεων μεταξύ των μεντόρων και των καθοδηγούμενων. Τονίζεται η αναγκαιότητα εφαρμογής της Συμβουλευτικής Καθοδήγηση, διότι συμβάλλει ενεργά στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Επίσης, διαπιστώνεται ότι ο ρόλος του μέντορα είναι πολυδιάστατος (καθοδηγητής, σύμβουλος, υποστηρικτής…) και για τον λόγο αυτό χρειάζεται ο μέντορας να κατέχει μια μεγάλη ποικιλία από γνώσεις και δεξιότητες. Η Δια Βίου Μάθηση και η εμπειρία στην Εκπαίδευση Ενηλίκων κρίνονται αναγκαία προσόντα για έναν μέντορα. Τέλος, διαπιστώνεται ότι από τη μεντορική διαδικασία επωφελούνται τόσο ο μέντορας όσο και ο καθοδηγούμενος. Συμπερασματικά, επισημαίνουμε ότι η άμεση εφαρμογή του θεσμού είναι απαίτηση των εκπαιδευτικών και επιτακτική ανάγκη των σύγχρονων καιρών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Georgopoulou Chrysoula.pdfΔιπλωματική Εργασία1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.