Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34965
Title: Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στις Υπηρεσίες της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
Authors: Αργυροπούλου, Κωνσταντίνα
Advisor: Σπανακά, Αδαμαντία
Keywords: απόσταση, χρόνος, κοινωνικά δίκτυα, αλληλεπίδραση, συνεργασία, κοινωνικοποίηση;distance, time, social networks, interaction, cooperation, socialization
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Τα ΜΚΔ στη σημερινή εποχή πέραν της δημοτικότητας, που έχουν σε όλες τις ηλικίες σε παγκόσμιο επίπεδο, αποκτούν ένα νέο ρόλο, εκείνον του εκπαιδευτικού εργαλείου. Είναι γεγονός ότι τα ΜΚΔ έχουν κατορθώσει να αποκτήσουν σημαίνουσα θέση στην εκπαίδευση και κυρίως στην εξ αποστάσεως. Καθημερινά φοιτητές και καθηγητές τα χρησιμοποιούν για την επίτευξη της επικοινωνίας, για εικονικές συναντήσεις, κοινοποίηση εργασιών, σημειώσεων και βαθμών αποκτώντας έτσι, κοινωνικές και μαθησιακές δεξιότητες και διευρύνοντας τον κοινωνικό τους περίγυρο. Τα ΜΚΔ συνεισφέρουν στη βελτίωση της διδασκαλίας, της μάθησης, της κοινωνικής παρουσίας και φυσικά, της επικοινωνίας. Η χρήση τους, κυρίως του Facebook, αλλά και όσων λειτουργούν με την τεχνολογία Web 2.0. είναι διαδεδομένη στην εκπαίδευση. Πέραν όμως της δημοφιλίας τους είναι απαραίτητο οι χρήστες να γνωρίζουν τα οφέλη και τις αδυναμίες τους, καθώς και τις συνέπειες της θετικής και αρνητικής χρήσης τους. Η εργασία αυτή θέλει να αναδείξει, μέσα από εκτενή μελέτη και καταγραφή της διεθνούς βιβλιογραφίας, τους τρόπους αξιοποίησης των ΜΚΔ, όπως αυτά διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα άρθρα που επιλέχθηκαν από την παγκόσμια βιβλιογραφία βασίζονται στο θέμα και το επεξηγούν μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις και έρευνες. Οι τελευταίες μάλιστα έχουν λάβει χώρα σε πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, τονίζοντας τις τάσεις στη χρήση τους στην εκπαίδευση και τη μάθηση. Έτσι, μέσα από την μελέτη διαφαίνεται ότι τα ΜΚΔ υποστηρίζουν τη συνεργασία, την κοινωνικοποίηση, την κριτική σκέψη και καλλιεργούν την επικοινωνία των συμμετεχόντων καθώς και την κοινωνική τους παρουσία. Ενθαρρύνουν τους φοιτητές να ασχοληθούν με τις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις και συνεισφέρουν στο έργο των καθηγητών με νέες μορφές διδασκαλίας κάνοντας το ευκολότερο και γρήγορο. Τέλος, με τη συμβολή των απόψεων φοιτητών και καθηγητών αποδεικνύουν την αμεσότητα και τη διείσδυσή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Δ.Ε. 2017 ΕΚΠ 65.pdfΚυρίως σώμα της Διπλωματικής Εργασίας1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.