Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34962
Title: Η συναισθηματική νοημοσύνη στην επικοινωνία ως παράγοντας στήριξης των φοιτητών στην ΑεξΑΕ, στους διδάσκοντες του ΕΑΠ
Authors: ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Advisor: Βαλασίδου , Αρετή
Keywords: Συναισθηματική νοημοσύνη;Ενσυναίσθηση;Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση;Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο;Καθηγητής-σύμβουλος ΕΑΠ;Υποστήριξη φοιτητών;Emotional intelligence;Empathy;Open and Distance Learning (ODL);Hellenic Open University;Consultant Professor;Student support
Issue Date: 17-Sep-2017
Abstract: H παρούσα εργασία αποσκοπεί στην ανάδειξη του ρόλου της συναισθηματικής νοημοσύνης στην επικοινωνία ανάμεσα στους καθηγητές του ΕΑΠ και τους φοιτητές τους ως σημαντικού παράγοντα στήριξής τους κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Στην έρευνα διερευνήθηκε ο ρόλος των διδασκόντων του ΕΑΠ ως εμψυχωτές και υποστηρικτές των φοιτητών καθώς και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν για να επιτελέσουν αυτόν τον σημαντικότατο εκπαιδευτικό ρόλο. Για την πραγματοποίηση της εργασίας έγινε επιλογή της ποιοτικής μεθόδου έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο του 2017 σε έξι διδάσκοντες του ΕΑΠ με σημαντική εμπειρία στον χώρο της ΑεξΑΕ ικανών να δώσουν πλούτο πληροφοριών. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη σε κάθε έναν από τους διδάσκοντες η οποία βασίστηκε σε τρεις άξονες ερωτημάτων. Ανατρέχοντας στα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνεται πως οι διδάσκοντες θεωρούν την ύπαρξη ενός θετικού συναισθηματικού κλίματος στην επικοινωνία με τους φοιτητές τους ως μία πολύ σημαντική παράμετρο της μαθησιακής διαδικασίας, που μπορεί να βοηθήσει στην αποτελεσματικότητά της. Τα διαφόρων ειδών προβλήματα των φοιτητών, που μπορεί να έχουν σχέση με τις σπουδές τους ή να είναι εντελώς άσχετα από αυτές, μέσα σ’ αυτό το κλίμα κατανόησης και υποστήριξης μετριάζονται ενώ ταυτόχρονα αποφεύγονται οι εντάσεις. Για τη δημιουργία ενός θετικού και υγιούς συναισθηματικού κλίματος ο διδάσκων πρέπει να είναι επικοινωνιακός, ειλικρινής, να διαθέτει υπομονή, να είναι προσιτός, να διαθέτει ενεργητική ακρόαση και ενσυναίσθηση. Τα αποτελέσματα της έρευνας προσφέρονται για περαιτέρω διερεύνηση σε μεγαλύτερο αριθμό διδακτικού προσωπικού καθώς και για αξιοποίηση από τους ίδιους τους διδάσκοντες για την ανατροφοδότησή τους ή ακόμη και από το ΕΑΠ για επιμόρφωση του εκπαιδευτικού του προσωπικού σε ζητήματα προσέγγισης και διαχείρισης φοιτητών
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Αγγελόπουλος .pdfΔιπλωματική μεταπτυχιακή εργασία1.13 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.