Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34942
Title: Η αποτελεσματικότητα της ανατροφοδότησης του γραπτού ακαδημαϊκού λόγου των φοιτητών στην Τριτοβάθμια Ανοικτή και εξ'Αποστάσεως Εκπαίδευση από καθηγητές.
Authors: ΠΕΤΣΑΛΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ
Keywords: ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ;FEEDBACK
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στα Ανοικτά και εξ’ Αποστάσεως Πανεπιστήμια λαμβάνουν διαμορφωτική αξιολόγηση για τα ακαδημαϊκά δοκίμια που τους ζητούνται να γράψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Αυτή η ανατροφοδότηση είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο οι φοιτητές λαμβάνουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να γεφυρώσουν το κενό ανάμεσα στην τωρινή τους κατάσταση και την επιθυμητή επίδοση. Μία έρευνα που διεξήχθη από την Κάλφογλου (2010) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Αθηνών προσπαθώντας να ερευνήσει τις αντιλήψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών αναφορικά με την ανατροφοδότηση που δέχονται από τους καθηγητές τους στα γραπτά τους δοκίμια, αποκάλυψε ότι οι φοιτητές προτιμούν πιο συγκεκριμένη ανατροφοδότηση η οποία τους διευκολύνει και είναι σχετική με το περιεχόμενο. Η συγκεκριμένη μελέτη προσπάθησε να εξετάσει εάν τα σχόλια που λαμβάνουν οι φοιτητές στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Η Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο από τον καθηγητή τους στα ακαδημαϊκά γραπτά τους είναι αποτελεσματικά. Αρχικά, ζητήθηκε από τους φοιτητές να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις δικές τους πεποιθήσεις για την ανατροφοδότηση που θα προτιμούσαν κι αυτήν που πραγματικά λαμβάνουν και να απαντήσουν εάν διαβάζουν αυτή την ανατροφοδότηση και αν κάνουν χρήση αυτής στις επόμενες εργασίες. Στη συνέχεια, η ανατροφοδότηση εκ μέρους του καθηγητή σε έναν αριθμό από τις εργασίες αυτών των φοιτητών εξετάστηκε λεπτομερώς σύμφωνα με τα διαφορετικά είδη ανατροφοδότησης, και συγκεκριμένα έπαινος, κριτική, συμβουλή, προστακτική, ανοιχτές ερωτήσεις, κλειστές ερωτήσεις, ; και μηχανική και κατόπιν έγινε μια σύγκριση αυτών των αποτελεσμάτων με τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της μελέτης του ερωτηματολογίου και της ανάλυσης του περιεχομένου της ανατροφοδότησης σε κάποια δείγματα έδειξε ότι η τεράστια πλειοψηφία των φοιτητών διαβάζουν την γραπτή ανατροφοδότηση που λαμβάνουν και την εφαρμόζουν στις ακόλουθες εργασίες για να βελτιώσουν την επίδοσή τους. Επιπροσθέτως, παρόλο που υπάρχουν κάποιες ασυμφωνίες σχετικά με τα σχόλια των καθηγητών και την κατανόηση αυτών των σχολίων από τους φοιτητές, για τους περισσότερους μαθητές ο σχολιασμός που λαμβάνουν ταιριάζει με τις αντιλήψεις τους αναφορικά με την ανατροφοδότηση και αυτό συμβάλλει στην αποτελεσματικότητά της. Αν και αυτή είναι μιας μικρής κλίμακας έρευνα και τα συμπεράσματά της δεν δύναται να γενικευθούν, εντούτοις μπορεί να συμβάλλει στην έρευνα για την αποτελεσματικότητα και τη βελτίωση της ανατροφοδότησης που λαμβάνουν οι φοιτητές. Όμως, απαιτείται περαιτέρω εξέταση της ποιότητας και του είδους της ανατροφοδότησης καθώς επίσης και των απόψεων και των πεποιθήσεων των φοιτητών για να αυξηθεί η χρησιμότητα του γραπτού σχολιασμού των καθηγητών και ο αντίκτυπός του στα συνολικά ακαδημαϊκά επιτεύγματα των φοιτητών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PETSALAKI_ELENI_DISSERTATION .pdfολόκληρη η διπλωματική1.15 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.