Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34941
Title: "Αξιολογώντας τη Δεξιότητα Κατανόησης Γραπτού Λόγου στο Σχολικό Βιβλίο Αγγλικών της 5ης Τάξης του Ελληνικού Δημόσιου Δημοτικού Σχολείου"
Authors: ΨΑΡΡΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Advisor: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Keywords: Reading Skill,;Evaluation,;5th Grade Coursebook;Checklist;Interview;Κατανόηση Γραπτού Λόγου;Αξιολόγηση;Διδακτικό Εγχειρίδιο 5ης Τάξης;Αξιολογική Λίστα;Συνέντευξη
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Τα Διδακτικά Εγχειρίδια είναι ένα σημαντικό και ουσιαστικό εργαλείο τόσο για τους Εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας , όσο και για τους μαθητές. Συνιστούν ένα μέσον με το οποίο οι Εκπαιδευτικοί μπορούν να διεξαγάγουν τις διδακτικές τους πρακτικές και να βρουν πολύτιμες πηγές και ιδέες για το διδακτικό τους έργο. Είναι ένα σταθερό σημείο αναφοράς, ιδιαίτερα για τους λιγότερο πεπειραμένους εκπαιδευτικούς και περιέχουν τη Διδακτέα Ύλη ενός Γλωσσικού Μαθήματος, τόσο στον Ιδιωτικό, όσο και στο Δημόσιο Τομέα. Οι μαθητές, μέσα από τη χρήση των Διδακτικών Εγχειριδίων, έχουν μία αίσθηση συνέχειας στη διαδικασία της μάθησης, καθώς τους δίδεται μία σαφώς δομημένη σειρά αυτής, στην οποία παρουσιάζονται όλες οι δεξιότητες και το απαραίτητο υλικό, βοηθώντας τους να εργαστούν πιο αποτελεσματικά. Παρόλο που τα Διδακτικά Εγχειρίδια είναι ένα πολύ βοηθητικό εργαλείο τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές, συχνά παρουσιάζουν ορισμένα μειονεκτήματα, τα οποία αφορούν την παρουσίαση και εξάσκηση των δεξιοτήτων, το γλωσσικό επίπεδο, την εμφάνιση και το σχεδιασμό τους. Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι η αξιολόγηση του Διδακτικού Εγχειριδίου (Αγγλικά Ε’ Δημοτικού, English 5th Grade, Pupil’s Book, Ελευθερία-Κλειώ Κολοβού, Άννα Κρανιώτου, 2009)το οποίο χρησιμοποιείται στην 5η Τάξη του Ελληνικού Δημόσιου Δημοτικού Σχολείου, ως προς το βαθμό που αυτό ενσωματώνει ικανοποιητικά τη Δεξιότητα της Κατανόησης Γραπτού Λόγου. Ο τρόπος που η συγκεκριμένη Δεξιότητα παρουσιάζεται και εξασκείται στο Διδακτικό Εγχειρίδιο, έχει αξιολογηθεί σύμφωνα με αξιολογική λίστα της ερευνήτριας και με συνεντεύξεις με Εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας στη Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, η πλειοψηφία των Εκπαιδευτικών θεωρούν ότι το Διδακτικό Εγχειρίδιο παρουσιάζει μειονεκτήματα σε σχέση με την ποικιλία και την καταλληλότητα των κειμένων, τη δομή των δραστηριοτήτων και την αποτελεσματικότητα του Συμπληρωματικού Υλικού σε σχέση με τη Δεξιότητα Κατανόησης Γραπτού Λόγου. Παρόλα αυτά, μία θετική άποψη τεκμηριώνεται, η οποία αφορά την εξάσκηση των περισσότερων Στρατηγικών Κατανόησης Γραπτού Λόγου και των Αρχών που ορίζονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα (ΔΕΠΠΣ) Επιπρόσθετα, αυτή η έρευνα στοχεύει στην εξέταση των αδύνατων σημείων του Διδακτικού Εγχειριδίου και σε μια προσπάθεια πρότασης μερικών λύσεων για τη βελτίωσή του. Η έρευνα ίσως πυροδοτήσει περαιτέρω έρευνα πάνω στο Διδακτικό Εγχειρίδιο.Είναι πιθανό επίσης να εμπνεύσει περαιτέρω προσπάθειες για τον έλεγχο και τη βελτίωση όποιων αδύνατων σημείων βρεθούν, μετά από σχετική έρευνα που θα διεξαχθεί σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Evaluating the Reading Component of the 5th Grade English Coursebook in the Greek State Primary School.-PSARRA EVANGELIA.pdfΔιπλωματική Εργασία2.43 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.