Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34939
Title: Χρησιμοποιώντας την μέθοδο της Ανεστραμμένης Τάξης για την ενίσχυση του κίνητρου σε έλληνες μαθητές επιπέδου Β1 που διδάσκονται την Αγγλική σαν ξένη γλώσσα
Authors: Οικονόμου, Ειρήνη
Advisor: Αντωνίου, Λήδα
Keywords: Flipped classroom;motivation;participation;autonomy;collaboration;learner attitudes
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Το κίνητρο είναι ένα είδος επιθυμίας-ορμής το οποίο μας παροτρύνει να κάνουμε κάποια ενέργεια, ώστε να πετύχουμε ένα στόχο τον οποίο έχουμε θέσει. Το κίνητρο υπάρχει στην εκπαιδευτική ψυχολογία και μάλιστα θεωρείται ο κύριος παράγοντας ο οποίος ενεργοποιεί τους μαθητές. Αυτή η έρευνα είχε ως στόχο το να αποδείξει ότι η μέθοδος της «Ανεστραμμένης Τάξης» στη διδασκαλία μπορεί να ενδυναμώσει το κίνητρο των μαθητών. Για το σκοπό αυτό, στην έρευνα συμμετείχαν 12 μαθητές από ένα ελληνικό γυμνάσιο οι οποίοι θεωρούνταν ότι είχαν έλλειψη κινήτρου. Η έρευνα βασίστηκε σε τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα τα οποία είχαν σκοπό να καταδείξουν τον βαθμό στον οποίο η μέθοδος της «Ανεστραμμένης Τάξης» θα αυξήσει το κίνητρο των μαθητών ώστε εκείνοι να συμμετέχουν περισσότερο στις δραστηριότητες στην τάξη, να αποκτήσουν αυτονομία, να αντιληφθούν την αξία της συνεργασίας, και να αλλάξουν άποψη και αντιμετώπιση προς το μάθημα των Αγγλικών. Η ερευνήτρια χρησιμοποίησε τρία διαφορετικά όργανα συλλογής δεδομένων, ειδικότερα ένα ερωτηματολόγιο προ-«Ανεστραμμένης Τάξης» και ένα μετά-«Ανεστραμμένης Τάξης», ένα ημερολόγιο καθηγητή και τέλος αναδρομικές αναφορές. Η καθηγήτρια δημιούργησε τα απαραίτητα φύλλα εργασίας και σενάρια μαθήματος, καθόρισε τα χρονικά περιθώρια, και ξεκίνησε την πρακτική εφαρμογή της «Ανεστραμμένης Τάξης». Οι μαθητές έκαναν τις εκτός-τάξης εργασίες, οι οποίες περιελάμβαναν την παρακολούθηση βίντεο, την εκπόνηση ασκήσεων από το βιβλίο και το άκουσμα κομματιών MP3. Στη συνέχεια ακολούθησε διαμορφωτική αξιολόγηση της εκμάθησης που προηγήθηκε του μαθήματος στην τάξη ώστε να γίνει ξεκάθαρο εάν οι μαθητές είχαν κατανοήσει το υλικό, και να διευκολύνει την καθηγήτρια κατά την επίβλεψη της μαθησιακής διαδικασίας. Κατά την εφαρμογή της μεθόδου, η καθηγήτρια κρατούσε ημερολόγιο, προσθέτοντας ποιοτικά στοιχεία στην έρευνα, και δημιούργησε αναδρομικές αναφορές με βάση τις οποίες δόθηκε στους μαθητές το έναυσμα να ανακαλέσουν διεργασίες και σκέψεις υποβοηθούμενοι από ερωτήσεις για αυτό-στοχασμό και αυτό-αξιολόγηση μετά το πέρας των μαθημάτων. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας επαλήθευσαν τις αρχικές υποθέσεις και με βάση αυτά η ερευνήτρια κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χρήση της «Ανεστραμμένης Τάξης» επηρέασε το κίνητρο των μαθητών να συμμετέχουν στην τάξη, αύξησε την αυτονομία και τη συνεργασία μεταξύ τους και άλλαξε σημαντικά την συμπεριφορά τους απέναντι στο μάθημα των Αγγλικών. Το αποτέλεσμα της έρευνας αυτής μπορεί να παρέχει στους καθηγητές χρήσιμες γνώσεις σχετικά με το κίνητρο στην μάθηση.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Eirini Oikonomou-82232- Dissertation- 2017.pdfΔιπλωματική Εργασία3.89 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.