Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34923
Title: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΕ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΤΥΧΙΟΥ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
Authors: ΜΑΣΤΟΡΙΔΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Advisor: ΡΑΚΙΤΖΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Keywords: Κέντρο Ξένων Γλωσσών;Πιστοποιητικό Proficiency;Αποτελέσματα εξετάσεων ECPE;Foreign Languages Center;Proficiency Certificate;ECPE score results
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην σύγχρονη κοινωνία της παγκοσμιοποίησης και της εποχής του Διαδικτύου, η εκμάθηση μια ξένης γλώσσας και ιδιαίτερα της αγγλικής αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Ανάμεσα στους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητη η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προωθεί την εκμάθηση ξένων γλωσσών και την γλωσσική πολυμορφία, με στόχο οι πολίτες να επικοινωνούν σε δύο ξένες γλώσσες πέραν της μητρικής τους, γνωστός και ως «στόχος της Βαρκελώνης» του 2002. Στην Ελλάδα, οι γονείς και τα παιδιά καταφεύγουν στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών (ΚΞΓ) για την εκμάθηση, προετοιμασία και απόκτηση ενός πιστοποιητικού γλωσσομάθειας. Ταυτόχρονα, κρίνεται ουσιώδης η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών από τα ΚΞΓ καθώς και οι ενέργειες για την βελτίωση της ποιότητας τους. Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία, εφαρμόζονται στατιστικές τεχνικές και εργαλεία, σε δεδομένα που αφορούν στα αποτελέσματα των εξετάσεων για το Πιστοποιητικό Άριστης Γνώσης της Αγγλικής Γλώσσας (Examination for the Certificate of Proficiency in English - ECPE), ενός αντίστοιχου ΚΞΓ, που δραστηριοποιείται στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων αφορούν τη χρονική περίοδο 2007 έως 2016, ενώ η βαθμολόγηση χωρίζεται σε 4 ενότητες: WRITING, SPEAKING, LISTENING και GCVR (Grammar, Cloze, Vocabulary, Reading). Ενδεχόμενοι παράγοντες επηρεασμού των αποτελεσμάτων των βαθμολογιών είναι: ο μήνας (ΜΟΝΤΗ) της εξέτασης, η ηλικία (AGE) των εξεταζομένων, το φύλο τους (SEX) καθώς και το επίπεδο εκπαίδευσης-μόρφωσης τους (EDUCATION LEVEL). Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο οι 4 ανωτέρω παράγοντες επιδρούν στα αποτελέσματα των βαθμολογιών, καθώς και να υποδείξει στοιχεία των παραγόντων που θα επιφέρουν βελτιωμένα αποτελέσματα εξετάσεων. Η ανάλυση των βαθμολογιών των εξεταζομένων γίνεται αρχικά μέσω Αριθμητικών Μέτρων, Γραφικών Παραστάσεων και Διαγραμμάτων και εν συνεχεία με την εφαρμογή της μεθόδου της Ανάλυσης Παλινδρόμησης, των Μέτρων Επίδοσης Taguchi και των Επιφανειών Απόκρισης. Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης προέκυψε ότι, οι σπουδαστές του ΚΞΓ κατά τις εξετάσεις του ECPE παρουσιάζουν χαμηλότερη απόδοση στις ενότητες LISTENING και GCVR συγκριτικά με τις άλλες δύο ενότητες. Οι παράγοντες, μήνας της εξέτασης, η ηλικία των εξεταζομένων και το επίπεδο εκπαίδευσης-μόρφωσης τους φαίνεται να επιδρούν σημαντικά στο μέσο όρο βαθμολογίας των αποτελεσμάτων των εξετάσεων, ενώ ο παράγοντας φύλο των σπουδαστών του ΚΞΓ δεν φαίνεται να επηρεάζει σημαντικά την απόδοση τους. Οι καλύτερες επιδόσεις στις εξετάσεις για την απόκτηση του Πιστοποιητικού ECPE επιτυγχάνονται, όσον αφορά τον παράγοντα AGE από τις μικρότερες ηλικίες των εξεταζομένων, σχετικά με τον παράγοντα EDUCATION LEVEL από τους πτυχιούχους, ενώ ο παράγοντας ΜΟΝΤΗ ελαχιστοποιεί τη μεταβλητότητα της απόδοσης των εξεταζομένων κατά το μήνα Νοέμβριο.
Appears in Collections:ΔΙΠ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.