Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34922
Title: Διαχείριση της Ποιότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και διερεύνηση πρακτικών για τη βελτίωσή της
Authors: Πλατσάς, Φιλοκτήμων
Advisor: Νικολαΐδης, Ιωάννης
Keywords: Ποιότητα, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, βελτίωση της ποιότητας;Quality, Secondary Education, Improving Quality
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία αποτελεί μια διερεύνηση του τρόπου διαχείρισης της ποιότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δίνονται προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας στην Εκπαίδευση. Επίσης η ποιότητα της εκπαίδευσης και η αποδοχή των βελτιωτικών αυτών προτάσεων διερευνώνται με τη χρήση ερωτηματολογίου. Αρχικά παρουσιάζονται οι έννοιες της ποιότητας και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (Δ.Ο.Π.) και εξετάζεται η σχέση τους με την εκπαίδευση. Σε επόμενο κεφάλαιο αναλύεται το θέμα της ποιότητας στην εκπαίδευση για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Γίνεται ιστορική αναδρομή για την ποιότητα στην εκπαίδευση, μέχρι και τη σημερινή εποχή. Επίσης δίνονται παραδείγματα εφαρμογής συστημάτων ποιότητας και Δ.Ο.Π. για την εκπαίδευση, από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο. Ακόμη ακολουθούν προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίες αφορούν διάφορους δείκτες ποιότητας. Τέλος με ερωτηματολόγιο διερευνώνται η σημερινή ποιότητα της εκπαίδευσης και κατά πόσο θετικοί είναι οι ερωτηθέντες στις προτάσεις που τέθηκαν για την ποιότητα. Μετά την επεξεργασία των απαντήσεων ακολουθεί η παρουσίαση των αποτελεσμάτων και η εξαγωγή των αντιστοίχων συμπερασμάτων. Από την αρχική βιβλιογραφική έρευνα που γίνεται, τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι γίνονται πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση για την ποιότητα της εκπαίδευσης και σε Ευρωπαϊκό αλλά και σε Ελληνικό επίπεδο. Μπορούμε να αναφέρουμε σαν παράδειγμα το άρθρο 149 της συνθήκης του Μάαστριχτ (1992) της Ε.Ε. και τους 16 δείκτες Ποιότητας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ σε Ελληνικό επίπεδο το Νόμο 3848/2010 και το προεδρικό διάταγμα 152/2013. Για την Ελλάδα οι προσπάθειες πολλές φορές βρίσκουν διάφορα εμπόδια, όπως για παράδειγμα η μη εφαρμογή Νόμου και Διατάγματος που αφορούν την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αντίστοιχα. Παρόλα αυτά υπάρχουν αξιόλογα στοιχεία ποιότητας σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, αφού κατά την συγγραφή νέων νόμων και διατάξεων λαμβάνουν υπόψη και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Από την επεξεργασία του ερωτηματολογίου προκύπτουν θετικά συμπεράσματα για όλες σχεδόν τις προτάσεις που έχουν τεθεί. Αρχικά οι ερωτηθέντες συμφωνούν ότι έχουν έως μέτρια συνολική επιμόρφωση σε θέματα εκπαίδευσης την τελευταία πενταετία και είναι θετικοί στις προτάσεις για επιμόρφωση σε διάφορους τομείς. Για την αξιολόγηση οι ερωτηθέντες συμφωνούν στην εφαρμογή της αλλά με προϋποθέσεις. Για το προσωπικό του σχολείου και την οργάνωση του γίνονται αποδεκτές οι προτάσεις. Τέλος για την επικοινωνία του σχολείου οι ερωτηθέντες επίσης αποδέχονται τις προτάσεις.
Appears in Collections:ΔΙΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΦΙΛΟΚΤΗΜΩΝ ΠΛΑΤΣΑΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΔΙΠ-ΕΑΠ-ΣΕΠΤ 2017.pdfΚυρίως άρθρο1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.