Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34884
Title: Η διδασκαλία των βασικών εννοιών της Θερμοδυναμικής στο Λύκειο και ανάπτυξη ψηφιακού υλικού για παρουσίαση με διαδραστικό πίνακα
Authors: Μπέλτσης Γεώργιος
Issue Date: 2017
Abstract: Είναι πλέον δεδομένη η αλματώδης διείσδυση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην διδασκαλία εν γένει, αλλά ιδιαιτέρως σε αυτή των Φυσικών Επιστημών, μέσω πολλών τρόπων όπως: παρακολούθηση βίντεο, έρευνα πηγών, χρησιμοποίηση διαδραστικού πίνακα, διεξαγωγή εικονικών πειραμάτων μέσω διαδραστικών προσομοιώσεων κ.α. Η παρούσα εργασία αναφέρεται στους δύο τελευταίους και διερευνά τρόπους βελτίωσης της αποδοτικότητας αυτών των δύο μέσων (διαδραστικού πίνακα – προσομοιώσεων) σε ένα πολύ συγκεκριμένο μέρος της ύλης της Φυσικής του Λυκείου, την Θερμοδυναμική. Αφού πρώτα γίνεται μια επισκόπηση της διδασκόμενης και μη ύλης που υπάρχει στο βιβλίο της Φυσικής Προσανατολισμού της Β΄ Γενικού Λυκείου και παρουσιαστούν οι συνηθέστερες δυσκολίες που συναντούν οι μαθητές/τριες, προτείνουμε πιθανές προσθήκες ή και αφαιρέσεις που θα μπορούσαν να καταστήσουν το αντικείμενο πιο εύληπτο για τον/την μέσο/η μαθητή/τρια αυτής της ηλικίας. Ο κύριος στόχος όμως της εργασίας ήταν η δημιουργία μιας υπολογιστικής διαδραστικής προσομοίωσης για την παρουσίαση την τεσσάρων βασικών μεταβολών ιδανικού αερίου που διδάσκονται οι μαθητές/τριες. Ισόθερμη, ισόχωρη, ισοβαρής και αδιαβατική. Η προσομοίωση (simulation) αυτή έπρεπε να παρουσιάζει καλύτερα χαρακτηριστικά από τις ήδη υπάρχουσες και να κριθεί από το δείγμα των μαθητών/τριών που θα την αξιολογούσαν ως καταλληλότερη από αυτές, για την χρήση της στην τάξη και την καλύτερη κατανόηση των νόμων των μεταβολών. Ελπίζουμε ότι καταφέραμε να δημιουργήσουμε μία υπολογιστική εφαρμογή καλύτερη από τις υπάρχουσες, η οποία θα βοηθήσει τους/τις καθηγητές/τριες στο έργο τους και θα οδηγεί σε λιγότερες παρανοήσεις – ει δυνατόν και σε καμία – τους/τις μαθητές/τριες που θα διδαχθούν το αντικείμενο. Τέλος δημιουργήσαμε δύο σχέδια μαθήματος που αξιοποιούν την αναπτυχθείσα προσομοίωση μέσω διαδραστικού πίνακα και αναδεικνύουν τις δυνατότητές της. Ευελπιστούμε με την εργασία αυτή να συμβάλλουμε στην οικοδόμηση μιας πιο μεστής και ολοκληρωμένης εικόνας της Θερμοδυναμικής από τον/την μέσο/η μαθητή/τρια του Λυκείου.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. Μπέλτση Γεώργιου.pdf2.18 MBUnknownView/Open
IdealGasProcesses (1).zip644.75 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.