Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34879
Title: Η συμβολή της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσω της Αισθητικής Εμπειρίας» στην ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού των εκπαιδευομένων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλλιθέας στον εγγραμματισμό της Πληροφορικής: Προσεγγίζοντας την επικοινωνία στο Διαδίκτυο μέσα από την Τέχνη.
Authors: Μοσχοβάκου, Μαρία-Αναστασία
Advisor: Καλογρίδη, Σοφία
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας;Μέθοδος «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσω της Αισθητικής Εμπειρίας»;Επικοινωνία μέσω του διαδικτύου;Κριτικός στοχασμός;Μετασχηματίζουσα μάθηση
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται η εμπειρική έρευνα που διενεργήθηκε με συμμετέχοντες την εκπαιδευτική ομάδα του Β΄ κύκλου σπουδών, κατά το σχολικό έτος 2016-2017, του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Καλλιθέας, στα πλαίσια του εγγραμματισμού της Πληροφορικής στη διδακτική ενότητα του διαδικτύου. Ο σχεδιασμός του προγράμματος σπουδών του ΣΔΕ θεμελιώνεται στην έννοια του κριτικού εγγραμματισμού ο οποίος αξιώνει την ενεργοποίηση της κριτικής στοχαστικής διάθεσης των εκπαιδευομένων με επιδίωξη να γίνουν εγγράμματοι, ενεργοί και χειραφετημένοι πολίτες. Ερευνητικός στόχος είναι η διερεύνηση της συμβολής της εφαρμογής της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσω της Αισθητικής Εμπειρίας» στην ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού των συμμετεχόντων σχετικά με το ζήτημα της αξιοπιστίας της επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούν: α) στην αλίευση των παραδοχών των εκπαιδευομένων σχετικά με το υπό διερεύνηση ζήτημα, β) στη συμβολή της μεθόδου στην ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού τους σε σχέση με τη λειτουργία της ψηφιακής ταυτότητας και γ) σχετικά με το ρόλο της εγκυρότητας των μεταδιδόμενων μηνυμάτων. Τα δύο αυτά στοιχεία θεωρούνται, στην παρούσα μελέτη, ως οι κύριες διαστάσεις που καθορίζουν την αξιοπιστία της επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου. Η υλοποίηση της έρευνας ακολούθησε τη σπειροειδή διαδικασία της έρευνας δράσης καταλήγοντας σε ευρήματα που διαπιστώνουν την καλλιέργεια του κριτικού στοχασμού, οδηγώντας στο μετασχηματισμό των αρχικών δυσλειτουργικών αντιλήψεων. Η εν λόγω μέθοδος αποτελώντας μία συστηματική θεωρητική προσέγγιση για την ενσωμάτωση της αισθητικής εμπειρίας στη μετασχηματίζουσα μάθηση μπορεί να αξιοποιηθεί ως ολοκληρωμένο μαθησιακό εργαλείο, συνεισφέροντας στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διδακτικής πρακτικής του εκπαιδευτικού πλαισίου του ΣΔΕ, κάνοντας πραγματικότητα την επιδίωξη της απελευθερωτικής μάθησης της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΟΣΧΟΒΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας με ενσωματωμένα παραρτήματα2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.