Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34878
Title: Απόψεις Εκπαιδευτών Ενηλίκων ως προς την αξιοποίηση συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στο πλαίσιο της μουσειακής εκπαίδευσης
Authors: Σωτηροπούλου, Ασπρούλα
Advisor: Φραγκούλης, Ιωσήφ
Keywords: Εκπαίδευση ενηλίκων;Βιωματική μάθηση;Μουσειοπαιδαγωγική;Συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Αντικείμενο της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτών που σχεδιάζουν, υλοποιούν ή και εφαρμόζουν προγράμματα για ενήλικες σε μουσεία ως προς τη συχνότητα χρήσης των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών, τον τρόπο αξιοποίησής τους και την αποτελεσματικότητά τους. Η έρευνα διεξάγεται στα πλαίσια της Θεματικής Ενότητας «Εκπαίδευση Ενηλίκων» και επικεντρώνεται ιδιαίτερα στο πεδίο των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών. Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 61 μουσειοπαιδαγωγοί. Η έρευνα έδειξε ότι οι μουσειοπαιδαγωγοί έχουν κατανοήσει το σημαντικό ρόλο της βιωματικής μάθησης στα πλαίσια της άτυπης εκπαίδευσης γι’ αυτό και αξιοποιούν στα μουσειακά προγράμματα βιωματικές συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές και κυρίως αυτές που εμπλέκουν τους εκπαιδευόμενους στη μαθησιακή διαδικασία. Η ενεργητική εμπλοκή των εκπαιδευομένων και η διάδραση με τα αντικείμενα του μουσειακού χώρου και με τους εκπαιδευτές ενισχύει την αποτελεσματική μάθηση σε ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από τους περιορισμούς που θέτει η τυπική εκπαίδευση. Τέλος αναγνωρίζουν δυσκολίες κατά την αξιοποίηση των βιωματικών συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στη μουσειακή εκπαίδευση και προτείνουν ζητήματα αναφορικά μ’ αυτές που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την οποιαδήποτε επιμόρφωσή τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2017-ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Α..pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.