Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34877
Title: Διερεύνηση παραγόντων και καταγραφή των στάσεων των μαθητών για τη συμβολή της μεθοδολογίας της εξΑΕ στο πρόγραμμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στο 6ο ΕΠΑ.Λ. Ιωαννίνων
Authors: ΑΥΔΙΚΟΣ, ΗΛΙΑΣ
Advisor: Σιάκκας, Σπυρίδων
Keywords: υβριδική μάθηση;hybrid learning
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Περίληψη Στο τυπικό δευτεροβάθμιο σύστημα στην Ελλάδα η Επαγγελματική Εκπαίδευση εκπροσωπείται από το θεσμό του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.). Η πλειοψηφία της μαθητικής κοινότητας στα ΕΠΑ.Λ. αποτελείται από μαθητές με χαμηλές σχολικές επιδόσεις. Η κοινωνική τους προέλευση προέρχεται από τα χαμηλά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα. Οι δυνατότητες να ενισχυθούν για να βελτιώσουν τις σχολικές τους επιδόσεις είναι περιορισμένες. Η ευκαιρία για να καλύψούν μαθησιακά κενά δόθηκε από την προκήρυξη του προγράμματος της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Ο κακός σχεδιασμός του προγράμματος σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη χωροταξική κατανομή των ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. καθιστά δύσκολη έως αδύνατη την επιπλέον χρονική παραμονή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες. Η κατάσταση θα μπορούσε να βελτιωθεί με την εφαρμογή των αρχών της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Ο σχεδιασμός ενός προγράμματος Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης που θα διέπεται από τα στοιχεία της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης μπορεί να δώσει αρκετές λύσεις στη λειτουργία των ΕΠΑΛ. Η παρούσα εργασία στοχεύει να διερευνήσει τις στάσεις των μαθητών του 6ου ΕΠΑ.Λ. Ιωαννίνων σχετικά με την πιθανή μελλοντική εφαρμογή του εγχειρήματος για συμπληρωματική σχολική εκπαίδευση από απόσταση. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για τη συγκέντρωση και ανάλυση των αποτελεσμάτων ήταν η διανομή στους μαθητές ερωτηματολογίου με απαντήσεις της κλίμακας Likert. Είχε προηγηθεί πιλοτική ποσοτική έρευνα σε μικρή κλίμακα ομάδας μαθητών. Παράλληλα για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων διεξήχθη ποιοτική έρευνα με τη εργαλείο της ημιδομημένης συνέντευξης. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν τη θετική στάση των μαθητών απέναντι στην προοπτική εφαρμογής πρακτικών της ΑεξΑΕ στο πρόγραμμα της ΠΔΣ. Θεωρούν ότι το μοντέλο της υβριδικής μάθησης θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν τις σχολικές τους επιδόσεις χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στη σχολική αίθουσα, πέραν του τυπικού ωραρίου. Επίσης καταγράφηκε ως συνέπεια της απόκτησης ενός πτυχίου με «καλύτερο» βαθμό η δυνατότητα για άρση του κοινωνικού αποκλεισμού.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΔιπλωματική Εργασία909.39 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.