Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34871
Title: Σύγχρονη διερεύνηση του βαθμού επαγγελματικής δέσμευσης και επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Authors: ΔΕΣΛΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Advisor: ΚΟΝΙΔΑΡΗ, ΒΙΚΤΩΡΙΑ-ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Keywords: οργανωσιακή δέσμευση;organizational commitment;επαγγελματική ικανοποίηση;job satisfaction;επαγγελματική εξουθένωση;burnout;δάσκαλοι- εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων;teachers - educational specialties;Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;Primary Education
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της εργασίας ήταν η διερεύνηση της σχέσης της οργανωσιακής δέσμευσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την επαγγελματική εξουθένωση και την επαγγελματική ικανοποίηση τους. Επίσης αναζητήθηκαν διαφοροποιήσεις, αναφορικά των υπό διερεύνηση αξόνων, μεταξύ δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το δείγμα αποτελούταν από 177 (Ν=177) εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ανατ. Θες/νίκης. 91 εξ αυτών ήταν δάσκαλοι και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων. Από τα αποτελέσματα δεν φαίνονται διαφορές μεταξύ δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα επίπεδα της οργανωσιακής δέσμευσης, η οποία σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σχετίζεται θετικά με την επαγγελματική ικανοποίηση και αρνητικά με την επαγγελματική εξουθένωση όλων των εκπαιδευτικών ανεξαρτήτως ειδικότητας. Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων φαίνεται να νιώθουν περισσότερο επαγγελματικά εξουθενωμένοι, λιγότερο ικανοποιημένοι από τα χαρακτηριστικά της εργασίας τους και από τα επίπεδα συνεργασίας με τους συναδέλφους τους, σε σύγκριση με τους δασκάλους. Μελλοντικές έρευνες θα μπορούσαν να διερευνήσουν αν οι διαφορές αυτές ισχύουν γενικότερα σε όλες της περιοχές της Ελλάδας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕΣΛΗ Δ.Ε.pdfΔιπλωματική εργασία1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.