Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34862
Title: Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ FACEBOOK ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Authors: Παπαδόπουλος, Ιωάννης
Advisor: Δημάκος, Ιωάννης
Keywords: προεφηβεία;preadolescence;φιλία;friendship;διαδίκτυο;internet;facebook;facebook
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Το Facebook αποτελεί χώρο κοινωνικοποίησης των παιδιών όπου μπορούν να δημιουργήσουν νέες φιλίες και να διατηρήσουν τις φιλικές σχέσεις που έχουν συνάψει. Παράλληλα, η χρήση του επηρεάζει το κοινωνικό κεφάλαιο και έχει επιπτώσεις στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των χρηστών και μη χρηστών του Facebook προεφηβικής ηλικίας για τη συμβολή του στην ανάπτυξη και τη διατήρηση των φιλικών σχέσεων. Η διεξαγωγή της έρευνας έγινε με την ποσοτική προσέγγιση, με ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν σε 218 μαθητές της ΣΤ΄ τάξης σε δημοτικά σχολεία αστικών, ημιαστικών και αγροτικών περιοχών του νομού Πρέβεζας. Τα δύο αρχικά μέρη του ερωτηματολογίου περιείχαν ερωτήσεις σχετικές με το διαδίκτυο και το Facebook. Στο τρίτο και το τέταρτο μέρος διερευνήθηκαν οι απόψεις των παιδιών για την επίδραση του Facebook στην ανάπτυξη και τη διατήρηση των φιλικών σχέσεων. Από τα πορίσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά χρησιμοποιούσαν συχνά το διαδίκτυο αλλά όχι τόσο συχνά το Facebook. Τα αγόρια είχαν θετικότερη στάση απέναντι στο Facebook σε σύγκριση με τα κορίτσια. Παρατηρήθηκε ότι το Facebook ενίσχυε το υπάρχον κοινωνικό κεφάλαιο που είχαν συγκροτήσει τα παιδιά, δεν βοηθούσε όμως την ανάπτυξη οικειότητας στις φιλίες. Διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά προτιμούσαν τη διαπροσωπική επαφή με τους φίλους παρά την ηλεκτρονική επικοινωνία μέσω διαδικτύου. Επίσης, φάνηκε ότι το Facebook δεν διευκόλυνε την ανάπτυξη των ετερόφυλων φιλικών σχέσεων. Επιπλέον, υπήρξε διαφοροποίηση στις απόψεις των αγοριών και των κοριτσιών που δεν ήταν χρήστες του Facebook για τη συμβολή του στην ανάπτυξη και τη διατήρηση των φιλικών σχέσεων. Διαφοροποίηση υπήρξε επίσης στις απόψεις των παιδιών που δεν ήταν χρήστες του Facebook σε σχέση με την τοποθεσία της σχολικής μονάδας στην οποία φοιτούσαν για τη συμβολή του στη διατήρηση των φιλιών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Γιάννης Παπαδόπουλος (Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία).pdfΔιπλωματική εργασία1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.