Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34853
Title: «Ο ανθρώπινος παράγοντας ως συνιστώσα ποιοτικής και αναπτυξιακής διαδικασίας στην εκπαίδευση. Μια προσέγγιση στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας: Η περίπτωση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».
Authors: Καλδή, Μαρίνα
Advisor: Δάρρα, Μαρία
Keywords: Διοίκηση Ολικής Ποιότητας,;Ανθρώπινο δυναμικό,;Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοικητικής Αριστείας EFQM,;Ποιότητα στην εκπαίδευση,;ποιοτικά χαρακτηριστικά;Quality in education;Total Quality Management,;Human Resources,;EFQM Excellence Model;Qualitative Characteristics
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί κριτήριο του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Διοικητικής Αριστείας, του οργανισμού EFQM και στα πλαίσια της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ),θεωρείται ο σημαντικότερος παράγοντας για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση. Αντικείμενο διερεύνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσαν τα χαρακτηριστικά ποιότητας του ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός ήταν να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τα υπάρχοντα χαρακτηριστικά ποιότητας και κατά πόσο πιστεύουν ότι χρειάζονται αυτά να αναπτυχθούν στους ίδιους, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοικητικής Αριστείας του EFQM, ώστε η λειτουργία των σχολικών μονάδων να προσεγγίσει την Αριστεία..Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα με δείγμα 214 εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αρκαδίας. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι η επιμόρφωση, τα κίνητρα, η αναγνώριση, η ενθάρρυνση, τα προγράμματα κατάρτισης, η αξιολόγηση και η ομαδική εργασία, αποτελούν χαρακτηριστικά ποιότητας που το δείγμα διαθέτει ελάχιστα. Το δείγμα θεωρεί ότι τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ποιότητας χρειάζεται να αναπτυχθούν στους ίδιους σε μεγάλο βαθμό. Αυτά που συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά επιθυμίας αναφέρονται στην επιμόρφωση, τις διαδικασίες επιβράβευσης και αναγνώρισης, καθώς και στην ενθάρρυνση και υποστήριξη των μελών του εκπαιδευτικού οργανισμού από τη διοίκηση. Σύμφωνα με το δείγμα, η εφαρμογή αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης και η διασφάλιση των διαδικασιών ως προς τις ίσες ευκαιρίες σε συνθήκες απασχόλησης, αποτελούν στοιχεία που πρέπει να υπάρχουν σε κάθε εκπαιδευτικό οργανισμό, που στοχεύει στην ποιοτική ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Τα ως άνω χαρακτηριστικά από την πλειονότητα του δείγματος τοποθετούνται στην κορυφή των προτιμήσεων ως προς τη σπουδαιότητα εισαγωγής τους στην ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
τελικό αρχείο ΔΕ - ΚΑΛΔΗ ΜΑΡΙΝΑ - PDF.pdfΔιπλωματική Εργασία2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.