Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34838
Title: Αξιολογική αποτίμηση της διαδικασίας επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το νόμο 4327/2015, από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών
Authors: Μηλίνης, Σπυρίδων
Advisor: Ιορδανίδης , Γεώργιος
Keywords: Εκπαιδευτική διοίκηση;κριτήρια επιλογής Διευθυντών;απόψεις εκπαιδευτικών;ψηφοφορία;Σύλλογος Διδασκόντων;ποιοτική προσέγγιση;Educational management;Headteacher selection criteria;teachers’ views;vote;Teachers’ Board;qualitative approach
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι σχολικές μονάδες, ως ιδιαίτεροι οργανισμοί, έχουν να επιτελέσουν σύνθετο ρόλο στην εποχή μας. Έτσι, δέχονται πίεση για αποτελεσματικότητα, ενώ από τα εκπαιδευτικά στελέχη ζητούνται ηγετικές ικανότητες. Για το λόγο αυτό, η επιλογή σχολικών Διευθυντών βρίσκεται παγκόσμια στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της εκπαιδευτικής πολιτικής. Στην Ελλάδα, η νομοθεσία επιλογής Διευθυντών ακολουθεί σχεδόν πάντοτε τις αλλαγές των κυβερνήσεων, ενώ συνήθως αμφισβητείται η αντικειμενικότητα της σχετικής διαδικασίας. Ο νόμος 4327 προέβλεπε ως μέσο αποτίμησης της προσωπικότητας και συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο του υποψήφιου Διευθυντή την ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων. Η πρωτοτυπία αυτή υπήρξε η αφορμή για την υλοποίηση της έρευνας, που έχει ως σκοπό να αξιολογηθεί ο νόμος από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, διερευνάται η άποψή τους για τα κριτήρια επιλογής, τη διαδικασία της ψηφοφορίας και τις συνέπειές της στο σχολικό κλίμα. Ακόμη, αξιολογούνται προτάσεις για τη βελτίωση της διαδικασίας επιλογής Διευθυντών. Ο ερευνητής χρησιμοποίησε ποιοτική προσέγγιση, για την έκφραση της αυθεντικής γνώμης των εκπαιδευτικών και τη βαθύτερη κατανόηση του θέματος. Έτσι, επέλεξε τους συμμετέχοντες στην έρευνα με σκόπιμη, κυρίως, δειγματοληψία και έκρινε ως καταλληλότερο μέσο συλλογής δεδομένων την ημιδομημένη συνέντευξη. Οι εκπαιδευτικοί τάσσονται κριτικά υπέρ της βαρύτητας των τυπικών προσόντων, με έμφαση στις σπουδές διοίκησης, ενώ αποτιμούν θετικά τη δίκαιη συμπεριφορά, καθώς και τη συνεργατική και επικοινωνιακή ικανότητα του Διευθυντή. Επιθυμούν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία επιλογής μέσω ψηφοφορίας, ενώ κάποιοι έχουν επιφυλάξεις για την αντικειμενικότητά της. Ακόμη, οι εκπαιδευτικοί απορρίπτουν, ως ευνοιοκρατικές, παλαιότερες μεθόδους επιλογής, εστιάζοντας την κριτική τους στη συνέντευξη. Ωστόσο, δεν αποδέχονται ριζικές αλλαγές στον τρόπο ανάδειξης και διευρυμένο ρόλο του Διευθυντή. Στο τέλος της εργασίας προτείνεται η διερεύνηση θεμάτων που αναδύθηκαν και θεωρείται αναγκαίο να επαναπροσδιοριστεί η συζήτηση για το θέμα. Κρίνεται απαραίτητη η συναίνεση και η εξέταση απόψεων για το ρόλο του Διευθυντή στο πλαίσιο μιας αυτόνομης σχολικής μονάδας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MILINIS_THESIS_2017.pdfΚείμενο διπλωματικής εργασίας2.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.