Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34827
Title: Οι απόψεις του νοσηλευτικού προσωπικού για την αξία της επικοινωνίας με τους ασθενείς που πάσχουν από χρόνιο νόσημα σε τριτοβάθμιο νοσοκομείο
Authors: Πιστικοπούλου, Ελευθερία
Advisor: Ζλατάνος , Δημήτριος
Keywords: επικονωνία;communication;χρόνιες ασθένειες;chronic diseases;νοσηλευτική φροντίδα;nursing care;ποιότητα;health quality;νοσηλευτικό προσωπικό;nurses;αποτελεσματικότητα;effectiveness
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Περίληψη Σκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των στάσεων και απόψεων των νοσηλευτών για την αξία της επικοινωνίας με τους χρόνιους ασθενείς, ο εντοπισμός των παραγόντων που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία, καθώς και του αντίκτυπου που έχει στην θεραπεία τους. Υλικό-Μέθοδος: Η έρευνα διεξήχθη στο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο» και στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ. Το δείγμα της έρευνας ανέρχεται στους 167 νοσηλευτές, 92 (55,1%) από το ΓΝΘ «Ιπποκράτειο» και 72 (44.9%) από το ΠΓΝΘ ΑΧΕΠΑ. Για τη διερεύνηση του επιπέδου της επικοινωνίας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο «Μέτρησης της ποιότητας επικοινωνίας του νοσηλευτή με τον ασθενή», ενώ για την εκτίμηση της νοσηλευτικής φροντίδας το ερωτηματολόγιο «Κλίμακα συμπεριφορών φροντίδας». Η επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο SPSS 22.0. Αποτελέσματα: Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, το Νοσοκομείο στο οποίο εργάζονταν οι νοσηλευτές είχε σημαντική επίδραση τόσο στην «Επικοινωνία με τους ασθενείς» όσο και στην «Αποτελεσματικότητα επικοινωνίας». Οι νοσηλευτές που εργάζονταν στο ΠΓΝΘ ΑΧΕΠΑ είχαν λιγότερο θετικές απόψεις, σε σχέση με τους νοσηλευτές που εργάζονταν στο ΓΝΘ Ιπποκράτειο. Βρέθηκε επίσης σημαντική επίδραση της εξειδίκευσης των νοσηλευτών σε χρόνιες ασθένειες στην «Επικοινωνία με τους ασθενείς». Οι νοσηλευτές που είχαν εξειδίκευση είχαν περισσότερο θετικές απόψεις σχετικά με την «Επικοινωνία με τους ασθενείς», σε σχέση με τους νοσηλευτές που δεν είχαν. Τέλος, σημαντική επίδραση στην «Αποτελεσματικότητα επικοινωνίας» είχε και η προϋπηρεσία των νοσηλευτών. Οι νοσηλευτές που είχαν 11 – 20 έτη προϋπηρεσίας στο συγκεκριμένο τμήμα είχαν περισσότερο θετικές απόψεις σχετικά με την «Αποτελεσματικότητα επικοινωνίας». Συμπεράσματα: Οι υπηρεσίες υγείας πρέπει να εστιάσουν στην αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας, καθώς τα οφέλη που θα προκύψουν θα είναι πολλαπλά τόσο για τους ασθενείς, όσο και για τους επαγγελματίες υγείας. Λέξεις-κλειδιά: Επικοινωνία, χρόνιες ασθένειες, νοσηλευτική φροντίδα, ποιότητα, νοσηλευτικό προσωπικό, αποτελεσματικότητα
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία Ελευθερίας Πιστικοπούλου (2).pdfΕρευνητική εργασία1.88 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.