Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34823
Title: Η Landeskunde στο μάθημα της ξένης γλώσσας- Στοιχεία της γερμανικής καθημερινότητας στο μάθημα της ξένης γλώσσας σε ενήλικες
Authors: Ρωμανίδης, Κωνσταντίνος
Advisor: Theisen, Joachim
Keywords: Landeskunde;Alltag
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στο μάθημα της ξένης γλώσσας αποτελεί συχνό φαινόμενο, οι μαθητές να θέτουν ερωτήματα για την χώρα, της οποίας την γλώσσα μαθαίνουν. Τέτοιου είδους ερωτήσεις απαντώνται και στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Ιδιαίτερα οι ενήλικες μαθητές συνηθίζουν για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, να θέτουν διάφορες ερωτήσεις για την ζωή στις γερμανόφωνες χώρες. Για αυτόν τον λόγο ο διδάσκων αναρωτιέται συχνά, πως θα μπορούσε να συμπεριλάβει αυτές τις πληροφορίες στο μάθημα του. Για την απάντηση και την ενσωμάτωση τους είναι σημαντική η μετάδοση γεωγραφικών και πολιτισμικών στοιχείων στο μάθημα. Στόχος της παρούσας εργασίας λοιπόν είναι να δείξει, κατά πόσο οι πληροφορίες από την σύγχρονη γερμανόφωνη πραγματικότητα μπορούν να μεταδοθούν στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας και ποια θέματα σχετικά με την χώρα-στόχο είναι ενδιαφέροντα για τους μαθητές. Το θεωρητικό μέρος προσφέρει στον αναγνώστη μια ενδιαφέρουσα εισαγωγή στις βασικές αρχές του όρου Landeskunde. Από την ιστορία του Landeskunde, τους στόχους του στο σύγχρονο μάθημα της ξένης γλώσσας και τον ορισμό του όρου Αlltag μέχρι την περιγραφή των απαραίτητων κριτηρίων για τον σχεδιασμό ασκήσεων, παρουσιάζεται μια δομημένη και ολοκληρωμένη ιδέα για το θέμα της εργασίας, ενώ ο αναγνώστης αποκτά τις απαραίτητες πληροφορίες και γνώσεις για την κατανόηση του πρακτικών κεφαλαίων. Το πρακτικό μέρος της εργασίας εμπεριέχει τρία παραδείγματα από την διδακτική πράξη. Διεξάγονται τρεις διδακτικές ενότητες με τρεις εκάστοτε διαφορετικούς μαθητές, οι οποίοι βρίσκονται επίσης σε διαφορετικό επίπεδο ο καθένας. Γι’ αυτόν τον λόγο επεξεργάζονται σε κάθε διδακτική ενότητα διαφορετικά θέματα για την μετάδοση στοιχείων του γερμανικού πολιτισμού, έτσι ώστε να περιγραφεί καλύτερα και να αναλυθεί, γιατί επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα θέματα και ασκήσεις για τo εκάστοτε διδακτικό και μαθητικό περιβάλλον. Η εξάλειψη προκαταλήψεων ανήκει επίσης στους σημαντικούς στόχους του Landeskunde. Αυτό επιδιώκεται με την σύγκριση ανάμεσα στην χώρα-στόχο και την χώρα καταγωγής σε ασκήσεις, όπου παράλληλα εξασκείται η προφορική έκφραση των μαθητών. Στο τέλος ακολουθεί η αξιολόγηση όλων των διδακτικών ενοτήτων, για να μπορούν να περιγραφούν οι αποκτηθείσες ή οι διευρυμένες πολιτισμικές και γεωγραφικές γνώσεις των μαθητών.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomarbeit Romanidis .pdfΔιπλωματική Εργασία2.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.