Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34799
Title: Αξιολόγηση της ικανοποίησης των πελατών εταιρειών παροχής υπηρεσιών υγείας, μέσω διαδικτύου.
Authors: Μπάτζιος, Αθανάσιος
Advisor: Πολίτης, Ιωάννης
Keywords: Υγεία;Διαδίκτυο;Στατιστική ανάλυση;Κριτήριο Mann - Whitney U;Κριτήριο Kruskal-Wallis (H);Εταιρείες παροχής υπηρεσιών υγείας;Health;Internet;Statistical analysis;Criterion Mann - Whitney U;Criterion Kruskal-Wallis (H);Ηealth service companies
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι τεχνολογικές, κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια, μεταβάλλουν σημαντικά το τοπίο της υγείας, στην χώρα μας. Σε αυτό λοιπόν, το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η ανάδειξη της υγείας σαν βασικό παράγοντα ανάπτυξης, θα πρέπει να αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους, ενός σωστά αναπτυσσόμενου κράτους. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση της ικανοποίησης των πελατών εταιρειών παροχής υπηρεσιών υγείας, μέσω διαδικτύου. Μεθοδολογία Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν δύο ειδικά διαμορφωμένα ερωτηματολόγια τα οποία, εκτός από τα δημογραφικά στοιχεία, περιείχαν και ερωτήσεις, που αφορούσαν τη παροχή υπηρεσιών υγείας στο διαδίκτυο. Το πρώτο ερωτηματολόγιο δόθηκε προς συμπλήρωση σε ένα τυχαίο δείγμα χρηστών του διαδικτύου και το δεύτερο ερωτηματολόγιο δόθηκε σε ένα τυχαίο δείγμα ιατρών. Αποτελέσματα Από τη έρευνα διαπιστώθηκε αύξηση των χρηστών του διαδικτύου στην χώρα μας, οι οποίοι ενημερώνονται και συλλέγουν πληροφορίες για θέματα υγείας, σε ποικίλες δικτυακές ιστοσελίδες. Επίσης διαπιστώθηκε καθολική βελτίωση της ικανοποίησης των χρηστών υπηρεσιών υγείας μέσω διαδικτύου και μάλιστα σε ορισμένες παραμέτρους μέτρησης, η ικανοποίηση βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Όσον αφορά τους ιατρούς, σημειώνεται σημαντική αύξηση στη χρήση του διαδικτύου για ενημέρωση, στην ενημέρωση των πολιτών, στην ανταλλαγή απόψεων μεταξύ ειδικών και γενικότερα στην αξιοπιστία. Επιπλέον στην έρευνα, πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση, προκειμένου να εντοπιστούν στατιστικά σημαντικές διαφορές, μεταξύ των φύλων και των ηλικιακών ομάδων. Οι διαφορές μεταξύ των φύλων, κυρίως εμφανίζουν τις γυναίκες, να κάνουν συχνότερη χρήση και να είναι πιο απαιτητικές, ενώ οι άνδρες εμπιστεύονται περισσότερο και προτίθενται να πληρώσουν κάποιες παροχές υγείας, πιο ακριβά. Όσον αφορά τις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, σημειώνονται σημαντικές διαφορές σε πολλές παραμέτρους, όπως στη χρήση των κινητών, στη συμμετοχή σε blogs/forums, στην τήρηση ηλεκτρονικού Ιατρικού Ιστορικού, στην αναζήτηση θεμάτων διατροφής, σωματικής άσκησης και στη αποδοχή ακριβότερου κοστολογίου παροχών υγείας, με τις νεότερες ηλικίες να δείχνουν εντονότερο ενδιαφέρον στις παραπάνω μεταβλητές. Αντίθετα οι μεγαλύτερες ηλικίες δείχνουν εντονότερο ενδιαφέρον για τις διαθέσιμες ιατρικές επισκέψεις ανά μήνα, ιδίως για αυτές που καλύπτονται από τα ασφαλιστικά ταμεία και αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Συμπεράσματα Σημειώνεται αύξηση της ικανοποίησης των χρηστών και των ιατρών, όταν χρησιμοποιούν παροχές υπηρεσιών υγείας μέσω διαδικτύου, με μεγάλα περιθώρια να εφαρμοστούν μείγματα μάρκετινγκ που θα βελτιώσουν την ποιότητα της διαδικτυακής παροχής υγείας. Είναι απαραίτητη η ανάπτυξη προτύπων για τη διασφάλιση του ελέγχου της ποιότητας στο διαδίκτυο, αφενός γιατί αποδεδειγμένα επηρεάζει την συμπεριφορά του καταναλωτή υγείας και αφετέρου γιατί η ταχεία τεχνολογική ανάπτυξη της πληροφορίας και των επικοινωνιών, μπορεί να επιφέρει σημαντικές καινοτομίες και μόνο εφόσον αυτές λειτουργούν σε αξιόπιστο και ασφαλές διαδίκτυο, μπορούν να βελτιώσουν την πρόσβαση στη γνώση και στην υγειονομική περίθαλψη γενικότερα.
Appears in Collections:ΔΙΠ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.