Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34748
Title: Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ. ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Authors: ΛΑΖΑΡΗ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Advisor: ΧΑΛΚΙΩΤΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Keywords: διοίκηση σχολικών μονάδων;συστήματα επιλογής διευθυντών;Ν 4327/2015;ψηφοφορία συλλόγου διδασκόντων;συγκρούσεις, σχολικό κλίμα
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο την διερεύνηση των προβλημάτων που πιθανόν να δημιούργησε στην λειτουργία και το κλίμα της σχολικής μονάδας, η δυνατότητα που δόθηκε για πρώτη φορά μέσω του νόμου 4327/2015 στο σύλλογο διδασκόντων, να συμμετέχει μέσω της μυστικής ψηφοφορίας μεταξύ των μελών του, στην επιλογή του διευθυντή της μονάδας, καθώς και της διερεύνησης των απόψεων των εκπαιδευτικών για το ποια κριτήρια θεωρούν ότι θα πρέπει να περιέχει ο βέλτιστος τρόπος επιλογής του διευθυντή. Για το σκοπό αυτό επιλέχθηκε δείγμα που αποτελούνταν από είκοσι τρεις καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολείων του δήμου Ηρακλείου Αττικής, οι συνεντεύξεις των οποίων αναλύθηκαν με την μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας προκύπτει ότι η διαδικασία της ψηφοφορίας δημιούργησε αρκετά προβλήματα στην πλειοψηφία των σχολικών μονάδων, όσον αφορά την δημιουργία υποομάδων μεταξύ των εκπαιδευτικών καθώς και την εμφάνιση συγκρούσεων μεταξύ τους. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων υποστηρίζει ότι στην επιλογή των περισσότερων συλλόγων επικράτησαν οι προσωπικές και φιλικές σχέσεις και όχι τα αντικειμενικά προσόντα των υποψηφίων, γεγονός που δεν οδηγεί στην επιλογή του καταλληλότερου και αποτελεσματικότερου διευθυντή. Παρόλα αυτά θεωρούν ότι ο σύλλογος επιβάλλεται να συμμετέχει στην επιλογή του διευθυντή του, καθώς η επιλογή αυτή τον επηρεάζει, όχι μόνο ως προς την άσκηση του εκπαιδευτικού του έργου, αλλά και ως προς την καθημερινότητα του μέσα στην σχολική μονάδα. Πιστεύουν όμως ότι αυτό θα ήταν δόκιμο να μην γίνεται μέσω μυστικής και αναιτιολόγητης ψηφοφορίας, αλλά μέσω αξιολογικών εκθέσεων ή καθαρά γνωμοδοτικά. Οι περισσότεροι, προτείνουν η αποτίμηση της προσωπικότητας και του εκπαιδευτικού έργου του κάθε υποψηφίου, να γίνεται συνδυαστικά και μέσω της γνώμης του συλλόγου, η οποία όμως θα έχει βαρύνουσα σημασία και μέσω μιας συνέντευξης σε κατάλληλη επιτροπή επιλογής, η οποία τονίζουν ότι θα πρέπει να είναι αντικειμενική και σε καμία περίπτωση το ΠΥΣΔΕ, το οποίο όλοι οι συμμετέχοντες θεωρούν αναξιόπιστο και μεροληπτικό. Η συντριπτική πλειοψηφία θεωρεί το νόμο 4327/2015 καλύτερο από τους προηγούμενους και επιθυμεί έναν νέο τρόπο επιλογής, στον οποίο βαρύνουσα σημασία θα παίζουν οι σπουδές πάνω στην διοίκηση και η διοικητική εμπειρία του κάθε υποψηφίου, καθώς και η αξιολόγηση του αφενός μεν από ειδική επιτροπή επιλογής προσωπικού και αφετέρου από το σύλλογο του σχολείου από το οποίο προέρχεται.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΠΜ ΕΚΠ62 ΛΑΖΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.pdfΔιπλωματική εργασία8.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.