Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34746
Title: Η συμβολή της μετασχηματιστικής ηγεσίας στη νοηματοδότηση της εργασίας του εκπαιδευτικού: απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής
Authors: Αναστασοπούλου, Δήμητρα
Advisor: Παπαλόη, Ευαγγελία
Keywords: ηγεσία;μετασχηματιστική ηγεσία;νοηματοδότηση;επαγγελματική ικανοποίηση;εκπαιδευτικό σύστημα
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τη συμβολή της μετασχηματιστικής ηγεσίας στη νοηματοδότηση της εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή της Δυτικής Αττικής. Επίσης, να διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το νόημα που αποδίδουν στην εργασία τους, να εξετάσει εάν και σε ποιο βαθμό αναγνωρίζουν χαρακτηριστικά της μετασχηματιστικής ηγεσίας στο χώρο εργασίας τους και στο διευθυντή τους, καθώς και να αναδείξει τόσο τα οφέλη από την εφαρμογή του μετασχηματιστικού στυλ ηγεσίας στην εκπαίδευση, όσο και τα εμπόδια που υπάρχουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αναφορικά με την απόδοση νοήματος στην εργασία. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 170 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων 86 υπηρετούσαν σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και 82 σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας. Διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη βοήθεια ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι έχουν μια εργασία με νόημα και ότι οι αντιλήψεις τους, σχετικά με αυτήν, επηρεάζονται κυρίως από το γεγονός ότι η εργασία τους επιδρά στη ζωή άλλων ανθρώπων. Αποδίδουν δε, μεγάλη σημασία στη δυνατότητα που τους παρέχεται να λειτουργούν σε κλίμα συνεργασίας και αλληλοσεβασμού καθώς και στην ενίσχυση πρωτοβουλιών για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Αναγνωρίζουν χαρακτηριστικά της μετασχηματιστικής ηγεσίας τόσο στο χώρο εργασίας τους όσο και στο πρόσωπο του διευθυντή τους, των οποίων τα οφέλη αξιολογούνται θετικά σε σχέση με τη βοήθεια που τους παρέχουν στην απόδοση νοήματος στην εργασία τους, αλλά και στη δέσμευση με το σχολικό οργανισμό και την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Η έρευνα επίσης ανέδειξε ως βασικό εμπόδιο στη νοηματοδότηση το γραφειοκρατικό πλαίσιο που χαρακτηρίζει το εκαπιδευτικό μας σύστημα. Οι παράγοντες διαφοροποιούνται κυρίως με βάση το φύλο, την ηλικία, και τα έτη προϋπηρεσίας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΑΠ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ final (1) (1).pdfΚυρίως Άρθρο3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.