Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34745
Title: Ανάλυση εικονογραφημένων παραμυθιών προσχολικής ηλικίας με περιβαλλοντικό περιεχόμενο σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων
Authors: Αδαμοπούλου, Ελένη
Advisor: Χατζηλεοντιάδου, Σοφία
Keywords: εικονογράφηση, παραμύθια, διαχείριση απορριμμάτων, εννοούμενος αναγνώστης.;illustration, fairy tales, waste management, target reader
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά εικονογραφημένα παραμύθια προσχολικής ηλικίας με περιβαλλοντικό περιεχόμενο. Συγκεκριμένα ασχολείται με την ανάλυση επτά παραμυθιών σχετικά με την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων. Για τη διερεύνηση του θέματος χρησιμοποιήθηκε η ερευνητική μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου η οποία είναι κατάλληλη για τη μελέτη οποιουδήποτε έντυπου υλικού. Κατασκευάστηκε μια Κλείδα Ανάλυσης με τέσσερις κύριους άξονες σε αντιστοιχία με τα ισάριθμα ερευνητικά ερωτήματα. Ο κάθε άξονας ήταν χωρισμένος σε κατηγορίες και υποκατηγορίες προκειμένου να γίνει καλύτερη διαχείριση του υπό έρευνα υλικού. Η αξιοπιστία και εγκυρότητα της Κλείδας Ανάλυσης επιβεβαιώθηκε (χρησιμοποιώντας το συντελεστή Cohen Kappa), μέσω της ανάλυσης δείγματος του υλικού από δεύτερη αξιολογήτρια. Κατά τον Άξονα Α΄ καταγράφονται πληροφορίες σχετικά με το πρόβλημα των απορριμμάτων και ειδικότερα την ολοκληρωμένη διαχείρισή τους. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώνεται ότι δεν προωθείται επαρκώς η έννοια της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων. Επιπλέον, κατά την παράθεση κάποιων εννοιών υπάρχουν εσφαλμένες αντιλήψεις που δε συνάδουν με την επιστημονική ορολογία. Όσον αφορά την ανάλυση της εικονογράφησης κατά τον Άξονα Β΄ παρατηρείται ότι το περιεχόμενο της στο σύνολο των παραμυθιών τόσο εντός όσο και στο περικείμενο έχει χαρακτηριστικά κατά πλειοψηφία που την εντάσσουν στην καινοφανήφανταστική κατηγορία. Επιπλέον αναλύοντας τη σχέση κειμένου-εικόνας κατά τον Άξονα Γ΄ εντός του παραμυθιού, συμπεραίνεται ότι σε όλα τα παραμύθια διακρίνεται μια σχέση παράλληλης αφήγησης και ενίσχυσης. Παράλληλα στην εξέταση του εξώφυλλου/οπισθόφυλλου υπάρχει σχέση ενίσχυσης μεταξύ τους. Κατά τον Άξονα Δ΄ διερευνήθηκε η έννοια του εννοούμενου αναγνώστη στο κείμενο και στις εικόνες. Από την καταχώρηση των ευρημάτων συμπεραίνεται ότι ως εννοούμενο αναγνώστη έχουν το παιδί, αφού ο τρόπος παρουσίασης της επιστημονικής πληροφορίας, στο σύνολο των παραμυθιών, γίνεται αντιληπτός από τα παιδιά. Επίσης διαπιστώνεται ότι καλλιεργείται μια θετική στάση απέναντι στην ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων για όλους τους αναγνώστες είτε πρόκειται για παιδιά ή για ενήλικες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADAMOPOULOU ELENH DIPLOMATIKH .pdfΚυρίως άρθρο2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.