Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34741
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μια εμπειρική έρευνα στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου Κρήτης
Authors: Στιβακτάκη, Μαρία
Advisor: Χατζηπαναγιώτου, Παρασκευή
Keywords: ηγεσία;σύγκρουση;μορφές σύγκρουσης;διαχείριση συγκρούσεων;στυλ διαχείρισης συγκρούσεων;διευθυντής σχολικής μονάδας;leadership;conflict;types of conflicts;conflict management;conflict style management;headmaster of school
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των μορφών των συγκρούσεων που διαχειρίζονται οι διευθυντές/τριες στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου Κρήτης, καθώς και των τεχνικών που υιοθετούν για τη διαχείριση των συγκρούσεων που συμβαίνουν στο σχολείο τους. Η διπλωματική εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η θεωρητική προσέγγιση των εννοιών της ηγεσίας και της σύγκρουσης, ενώ στο δεύτερο μέρος ακολουθεί η ερευνητική προσέγγιση και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας. Η ερευνήτρια πραγματοποίησε ποσοτική έρευνα, με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Το δείγμα αποτελούσαν διευθυντές/τριες των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου. Οι διευθυντές/τριες του δείγματος, δήλωσαν ότι οι συγκρούσεις που εμφανίζονται συχνότερα είναι «μαθητή με μαθητή» και «εκπαιδευτικού με μαθητή». Κυριότερη πηγή συγκρούσεων δήλωσαν ότι αποτελούν οι επιβαλλόμενες και συχνές αλλαγές που απαιτούν άμεση εφαρμογή στο σχολείο. Ως προτιμητέες τεχνικές διαχείρισης των συγκρούσεων, δήλωσαν εκείνη του στυλ της συνεργασίας και ακολούθως του συμβιβασμού. Η έρευνα επίσης ανέδειξε τη σχέση που έχουν οι τεχνικές που επιλέγουν οι διευθυντές/τριες για τη διαχείριση των συγκρούσεων, με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και συγκεκριμένα το φύλο, το επίπεδο σπουδών, η ειδικότητα, ο τύπος σχολείου, η ηλικία, τα χρόνια υπηρεσίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τα χρόνια υπηρεσίας σε διευθυντική θέση. Αναμένεται η παρούσα εργασία να συμβάλλει στην κατανόηση του φαινομένου των συγκρούσεων για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και της κρισιμότητας του ρόλου του διευθυντή/τριας στη διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TELIKI DIPL_STIVAKTAKI.pdfΔιπλωματική εργασία2.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.