Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34739
Title: «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ».
Authors: ΓΙΟΥΒΑΝΑΚΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΔΑΡΡΑ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: σύγκρουση;διαχείριση συγκρούσεων;μορφές σύγκρουσης;ρόλος Προϊσταμένου νηπιαγωγείου;στιλ ηγεσίας;επιπτώσεις συγκρούσεων;conflict;forms of conflict;conflict management;role of the Principal of Kindergarten;conflict effects;management style
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η σχολική πραγματικότητα αναμφίβολα είναι συνθετότερη από τους άλλους οργανισμούς. Ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας οφείλει να συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης και να εξασφαλίζει τις απαιτούμενες συνθήκες για τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς προκειμένου να ολοκληρώσουν με τον καλύτερο τρόπο το διδακτικό τους έργο. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει το ρόλο του/της Προϊσταμένου/ης του νηπιαγωγείου στη διαχείριση συγκρούσεων μέσα στη σχολική του μονάδα, να διερευνήσει σε βάθος το είδος των τεχνικών διαχείρισης που χρησιμοποιεί αλλά και τη σχέση ανάμεσα στο στυλ ηγεσίας που υιοθετεί με τον τρόπο που τελικά διαχειρίζεται τις συγκρούσεις. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δημόσια νηπιαγωγεία που ανήκουν στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά κατά το σχολικό έτος 2016-17 και συμμετείχαν 181 νηπιαγωγοί που υπηρετούν σε αυτά. Ως ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική προσέγγιση. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως οι συγκρούσεις είναι σπάνιο φαινόμενο στη καθημερινότητα του νηπιαγωγείου. Η πλειοψηφία των ερωτώμενων νηπιαγωγών φαίνεται να ιεραρχεί ως σημαντικότερη αιτία σύγκρουσης μεταξύ τους την κακή επικοινωνία ενώ μεταξύ νηπιαγωγών και γονέων την άγνοια των γονέων για τον τρόπο λειτουργίας του νηπιαγωγείου. Ωστόσο το στυλ διοίκησης που υιοθετούν όσοι έχουν θέση ευθύνης στο νηπιαγωγείο φαίνεται να επηρεάζει τον τρόπο που τελικά διαχειρίζονται τις συγκρούσεις. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν την επιλογή της πρακτικής της συνεργασίας αλλά και της εξομάλυνσης ως τις επικρατέστερες πρακτικές διαχείρισης συγκρούσεων από τους προϊσταμένους. Οι νηπαγωγοί επιθυμούν ο Προϊστάμενός τους να συνεργάζεται και ποτέ να μην αποφεύγει τη σύγκρουση. Τέλος μέσα από τις απόψεις τον ίδιων των νηπιαγωγών αναδύθηκε η ανάγκη επιμόρφωσης του κλάδου πάνω σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης του νηπιαγωγείου και διαχείρισης των συγκρούσεων καθώς οι γνώσεις είναι ελλιπείς, οι απαιτήσεις της Εκπαιδευτικής Διοίκησης συνεχώς αυξάνονται με αποτέλεσμα οι προϊστάμενοι των νηπιαγωγείων να αντιμετωπίζουν φόρτο εργασίας και καθημερινό εργασιακό άγχος αφού καλούνται να ανταποκριθούν σε διδακτικό και διοικητικό ρόλο ταυτόχρονα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GIOUVANAKI_DIPL.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.07 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.