Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34738
Title: Απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με το θεσμό του μέντορα ως υποστηρικτικής δομής στο γυμνάσιο και στο λύκειο
Authors: ΓΙΑΛΑΜΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ
Advisor: ΚΟΝΙΔΑΡΗ, ΒΙΚΤΩΡΙΑ-ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Keywords: μέντορας;συναδελφικότητα;καθοδήγηση;εμπιστοσύνη;διαχείριση γνώσης;mentoring;educational support;trust;knowledge management;collegiality
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται μία εμπειρική έρευνα επισκόπησης, που διενεργήθηκε κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο του 2017, σε δείγμα 542 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός της ποσοτικού χαρακτήρα έρευνας υπήρξε, η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την εφαρμογή του θεσμού του μέντορα, ως υποστηρικτικής δομής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ο θεσμός της καθοδήγησης (mentoring) εφαρμόζεται ευρέως στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών χωρών ως υποστηρικτική δομή νέων αλλά και παλαιότερων εκπαιδευτικών, με στόχο την επαγγελματική τους ανάπτυξη και τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Στην Ελλάδα, παρά τη θεσμοθέτησή του με το Νόμο 3848/19-05-2010, ο θεσμός του μέντορα εκπαιδευτικού ουδέποτε εφαρμόστηκε. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν θετικά το θεσμό σε ό,τι αφορά στην υποστηρικτική και συνεργατική του λειτουργία, αλλά αποστασιοποιούνται σαφώς από τον αξιολογικό/βαθμολογικό του χαρακτήρα. Παρά τις μεταξύ τους επιφυλάξεις, καταδεικνύουν επίσης, ικανοποιητικό βαθμό εμπιστοσύνης και συναδελφικότητας, απαραίτητες προϋποθέσεις για την εφαρμογή του θεσμού. Οι εκπαιδευτικοί, ακολούθως, σκιαγραφούν το προφίλ του επιτυχημένου μέντορα και ορίζουν τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες για την ανάπτυξη συνεργατικής κουλτούρας μεταξύ των εκπαιδευτικών, που οδηγεί στη διαχείριση της γνώσης μέσα στους σχολικούς οργανισμούς.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΙΑΛΑΜΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2017.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ4.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.