Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34737
Title: Το peer e-mentoring ως τεχνική εξ αποστάσεως επιμόρφωσης και συνεργασίας μεταξύ νηπιαγωγών.
Authors: Ευταξία, Κωνσταντία
Advisor: Βαλασίδου, Αρετή
Keywords: peer e-mentoring;distance education;computer mediated communication;αλληλεπίδραση;διδασκαλία αγγλικών στο νηπιαγωγείο;ΤΠΕ
Issue Date: 17-Sep-2017
Abstract: H χρήση του peer e-mentoring για την επιμόρφωση και συνεργασία των νηπιαγωγών αποτελεί στην Ελλάδα μια καινοτόμα εκπαιδευτική πρακτική. Η παρούσα έρευνα διεξήχθη με σκοπό να μελετήσει τα χαρακτηριστικά της σχέσης που αναπτύσσονται σε ένα πρόγραμμα peer e-mentoring, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του peer e-mentor προκειμένου το πρόγραμμα να ολοκληρωθεί με επιτυχία, αλλά και τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει το μέσο που θα χρησιμοποιηθεί προκειμένου να διευκολυνθεί η εξ αποστάσεως επικοινωνία. Παράλληλα μελετώνται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ομότιμης καθοδήγησης από απόσταση αλλά και τα οφέλη που τελικά αποκομίζουν από την συμμετοχή τους σε αυτό. Για έξι εβδομάδες (16/1-24/2/2017) πέντε νηπιαγωγοί που συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα peer e-mentoring συναντιόταν μέσω της υπηρεσίας της τηλεδιάσκεψης του ΠΣΔ αλλά παράλληλα επικοινωνούσαν και με άλλους τρόπους (τηλεφωνικά, με mail, viber). Ο σκοπός των συναντήσεων τους ήταν η αλληλεπίδραση και η ανταλλαγή απόψεων για το περιεχόμενο και την πορεία των μαθημάτων που αφορούσαν το καινοτόμο πρόγραμμα της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο με την χρήση των ΤΠΕ. Η οργάνωση του πλαισίου του προγράμματος έγινε από την peer e-mentor ενώ το περιεχόμενο των μαθημάτων και ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας συντελέστηκε με την ενεργή συμμετοχή των mentees. Στο τέλος του προγράμματος peer e-mentoring, οι mentees με ατομικές συνεντεύξεις κατέθεσαν την εμπειρία τους. Τα ευρήματα της έρευνας ήταν ενθαρρυντικά και αποδεικνύουν ότι το peer e-mentoring μπορεί να αναδειχτεί σε μία πολύ αποτελεσματική πρακτική που μπορεί να βοηθήσει την επαγγελματική και συναισθηματική ανάπτυξη των νηπιαγωγών μειώνοντας την επαγγελματική τους απομόνωση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01. Το peer e-mentoring ως τεχνική επιμορφώσης και συνεργασίας .pdfPEER E MENTORING1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.