Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34734
Title: Παιδαγωγικές Πρακτικές για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο σεμινάριο "Αξιοποίηση τεχνικών ασύγχρονης και εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέσα από το περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης Moodle"
Authors: Γεωργακοπούλου, Εξακουστή
Advisor: Κουστουράκης, Γεράσιμος
Keywords: ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση;επιμόρφωση εκπαιδευτικών;παιδαγωγικές πρακτικές;πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης Moodle;μικτή μάθηση;νέες τεχνολογίες
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Το θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι οι παιδαγωγικές πρακτικές που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Αξιοποίηση τεχνικών ασύγχρονης και εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέσα από το περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης Moodle». Ειδικότερα, διερευνήθηκε ο τρόπος με τον οποίον εφαρμόζονται παιδαγωγικές πρακτικές που εστιάζουν: στην παροχή διδακτικού-εκπαιδευτικού έργου, στο εκπαιδευτικό υλικό, στον διδασκόμενο, καθώς και στην αξιοποίηση της πλατφόρμας Moodle για την παροχή εξ αποστάσεως επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς της περιοχής του Νομού Αττικής· εκπαιδευτικοί οι οποίοι, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, παρακολούθησαν το παραπάνω σεμινάριο. Η έρευνά μας πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της τριγωνοποίησης και χρησιμοποιήθηκαν δύο ερευνητικά εργαλεία, το ερωτηματολόγιο και η ημιδομημένη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν την προτεραιότητα που έδωσαν οι εκπαιδευόμενοι στην εκπαιδευτική χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μάθησης Moodle, η οποία καλύπτει βασικές εκπαιδευτικές τους ανάγκες, όπως η επικοινωνία, η ενθάρρυνση, η καθοδήγηση και σε δεύτερο βαθμό επεκτείνεται σε θέματα επαφής ή διαπροσωπικών σχέσεων με τους συμφοιτητές τους. Συγκεκριμένα, η χρήση της πλατφόρμας διευκολύνει τους συμμετέχοντες στη μελέτη τους, καθώς επιτρέπει την ευκολότερη πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό, παρέχει τη δυνατότητα να επικοινωνούν ηλεκτρονικά με τους συμφοιτητές και τους εκπαιδευτές τους και βοηθά στην εκπόνηση και στην ανάρτηση των γραπτών τους εργασιών. Επιπροσθέτως, ο κύριος λόγος επικοινωνίας των εκπαιδευόμενων με τους εκπαιδευτές τους, οι οποίοι ήταν φιλικοί και ενθαρρυντικοί, ήταν η ανατροφοδότηση σχετικά με τις γραπτές εργασίες. Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευόμενοι φαίνεται ότι ήταν η χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για την ανάρτηση των εργασιών τους, καθώς και η έλλειψη σαφών οδηγιών στην εκφώνηση των εργασιών. Τέλος, διαπιστώσαμε ότι το σύνολο των συμμετεχόντων θεωρεί αναγκαία και χρήσιμη την πλατφόρμα Moodle για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ.pdfΔιπλωματική εργασία2.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.