Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34733
Title: Ο Ρόλος της Κοινωνικής Δικτύωσης στις σπουδές Ομάδας Φοιτητών του ΕΚΠΑ
Authors: Θεοδώρου-Μουστάκα, Βασιλική
Advisor: Σοφός , Αλιβίζος
Keywords: Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης-Social Media Networks;Εκπαίδευση-Education,;Μάθηση-Learning,;Φοιτητές-Students,;Πανεπιστήμιο-University;Παιδαγωγική Χρήση-Pedagogical Use
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα έρευνα αφορά στην ακαδημαϊκή χρήση των κοινωνικών δικτύων από φοιτητές πανεπιστημίου. Οι στόχοι της μελέτης είναι να εξακριβωθούν οι διάφορες κατηγορίες ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης (ΙΚΔ) που χρησιμοποιούνται από τους φοιτητές του ΕΚΠΑ, να εξετάσει την έκταση χρήσης των ΙΚΔ από αυτούς, καθώς και τους σκοπούς της χρήσης της κοινωνικής δικτύωσης, να προσδιοριστούν τα οφέλη από τη χρήση των ΙΚΔ και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την κοινωνική δικτύωση και να προτείνει στρατηγικές βελτίωσης τέτοιων κινδύνων. Η μελέτη υιοθέτησε το περιγραφικό ερευνητικό σχέδιο έρευνας το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να αντλήσει απαντήσεις από ένα μέγεθος δείγματος 50 προπτυχιακών φοιτητών του ΕΚΠΑ, οι οποίοι επιλέχθηκαν με τυχαία δειγματοληψία. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η χρήση κοινωνικών δικτύων στον πληθυσμό των φοιτητών που ερωτήθηκαν είναι πολύ υψηλή. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει ότι το 94% χρησιμοποιεί τουλάχιστον ένα κοινωνικό δίκτυο, πράγμα το οποίο δείχνει τον μεγάλο αντίκτυπο που έχουν τα κοινωνικά δίκτυα στους φοιτητές. Ομοίως, το 95,7% χρησιμοποιεί περισσότερο το Facebook. Επιπλέον, οι φοιτητές δείχνουν μια ευνοϊκή στάση απέναντι στους διδάσκοντες που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα ως ακαδημαϊκούς πόρους. Ωστόσο, η συχνότητα χρήσης τέτοιων δικτύων για ακαδημαϊκές δραστηριότητες είναι μάλλον χαμηλή και, κατά μέσο όρο, οι ακαδημαϊκές δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται συχνότερα είναι εκείνες που ξεκινούν οι ίδιοι οι σπουδαστές. Η χαμηλή ακαδημαϊκή υποστήριξη στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να σημαίνει ότι οι διδάσκοντες εκμεταλλεύονται περιορισμένα το δυναμικό τους. Επιπλέον, τα αποτελέσματα της μελέτης αποκαλύπτουν ότι οι φοιτητές χρησιμοποιούν τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης κυρίως σε αλληλεπίδραση με φίλους και συνδέονται με τους συμφοιτητές τους σε ικανοποιητικό βαθμό για να συζητούν για ζητήματα των πανεπιστημιακών μαθημάτων και εργασιών. Υπάρχουν επίσης σημαντικά οφέλη από τη χρήση της κοινωνικής δικτύωσης καθώς και κίνδυνοι που σχετίζονται με αυτήν και τέτοιοι κίνδυνοι μπορεί να αποσοβηθούν με τη χρήση στρατηγικών που αναφέρονται στην εργασία. Οι τεράστιες δυνατότητες επικοινωνίας αυτών των καναλιών θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτική χρήση στο μέλλον παρά την επικράτηση της ψυχαγωγικής χρήσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ-ΘΕΟΔΩΡΟΥ-ΜΟΥΣΤΑΚΑ.pdfΔιπλωματική εργασία2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.