Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34732
Title: «Επικοινωνία Καθηγητή-Συμβούλου και φοιτητών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έρευνα σε τρία διαφορετικά μεταπτυχιακά προγράμματα.»
Authors: Τερζής, Ελευθέριος Χρήστος
Advisor: Καλογιαννάκης, Μιχάηλ
Keywords: Επικοινωνία;Καθηγητής-Σύμβουλος;υποστήριξη;φοιτητής;ΑεξΑΕ;τρόποι επικοινωνίας
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Η επικοινωνία μεταξύ Καθηγητών και φοιτητών αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ολοκλήρωση ενός προγράμματος Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Η επικοινωνία αυτή συμβάλλει καθοριστικά στην ακαδημαϊκή πορεία ενός φοιτητή στα πλαίσια ενός προγράμματος ΑεξΑΕ. Πιο συγκεκριμένα, η επικοινωνία προσφέρει την απαραίτητη γνωστική ή συναισθηματική υποστήριξη, συμβάλλει στη δημιουργία ευχάριστου μαθησιακού κλίματος, στην κατάκτηση της νέας γνώσης και στο να φέρουν οι φοιτητές εις πέρας τις ακαδημαϊκές του υποχρεώσεις, ενώ οδηγεί και στην αυτόνομη μάθηση που αποτελεί κεντρικό ζητούμενο στην ΑεξΑΕ. Η επικοινωνία μεταξύ ΚΣ και φοιτητών μπορεί να είναι είτε άμεση στις Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις είτε έμμεση όπου οι φοιτητές και Καθηγητές βρίσκονται σε γεωγραφική απόσταση και γίνεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους (π.χ. email, τηλέφωνο κτλ.). Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις φοιτητών σχετικά με τη χρησιμότητα, την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας με τον ΚΣ στα πλαίσια ενός μεταπτυχιακού προγράμματος στο ΕΑΠ. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται οι απόψεις 109 φοιτητών σχετικά με: α) το ποιον τρόπο επικοινωνίας προτιμούν, β) το πώς αξιολογούν τη συμβολή της επικοινωνίας με τον ΚΣ στην πορεία των σπουδών τους και γ) τι είδους υποστήριξη λαμβάνουν οι φοιτητές κατά την επικοινωνία με τον ΚΣ. Αρχικά, γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση στην επικοινωνία μεταξύ Καθηγητών και φοιτητών στα πλαίσια της ΑεξΑΕ, εστιάζοντας κυρίως στην επικοινωνία που αναπτύσσεται στο ΕΑΠ και πως αυτή εμφανίζεται και συμβάλλει στην πορεία των σπουδών ενός φοιτητή του ΕΑΠ. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, όπως αυτά προκύπτουν από τις απαντήσεις 109 φοιτητών από τρία μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΑΠ. Τέλος, συζητούνται (κριτικά) τα αποτελέσματα της έρευνας και προκύπτουν όλες οι παράμετροι που συμβάλλουν στο να είναι η επικοινωνία αυτή χρήσιμη, ποιοτική και αποτελεσματική οδηγώντας τους φοιτητές στην ολοκλήρωση των ακαδημαϊκών τους υποχρεώσεων και εντέλει των σπουδών τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΡΖΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.pdfΚυρίως άρθρο1.82 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.