Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34730
Title: Η εφαρμογή των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Οι απόψεις των εκπαιδευομένων στο Σ.Δ.Ε. του νομού Ιωαννίνων
Authors: ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ
Advisor: ΚΙΟΥΛΑΝΗΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων και Adult Education;Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών και New Technologies;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Second Chance Schools;Ιωάννινα και Ioannina;εκπαιδευόμενοι και Educator;προβλήματα και problems
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρήθηκε η διερεύνηση της αξιοποίησης των ΤΠΕ στα εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε ενήλικες. Ειδικότερα, εξετάστηκαν οι τρόποι με τους οποίους οι Τ.Π.Ε. εντάσσονται στην εκπαίδευση ενηλίκων, όπως αυτή παρέχεται στα πλαίσια λειτουργίας ενός Σ.Δ.Ε., όπως επίσης και τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία εξαιτίας αυτής της ένταξης. Με σημείο αναφοράς τις απόψεις των ίδιων των εκπαιδευομένων έγινε προσπάθεια να προσδιοριστεί σε ποιο βαθμό οι ΤΠΕ μπόρεσαν να βοηθήσουν τη διδακτική διαδικασία, ποιες ελλείψεις παρουσιάστηκαν σε αυτήν αναφορικά με τη χρήση τους, καθώς και πώς θα μπορούσαν οι ελλείψεις αυτές να καλυφθούν. Η επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και του ερευνητικού έργου ανέδειξε την ανάγκη διεξαγωγής μιας νέας έρευνας που να εστιάζει στις απόψεις των εκπαιδευομένων και να αφορά σε έναν εκπαιδευτικό φορέα (Σ.Δ.Ε.) που τα τελευταία χρόνια φαίνεται να πρωταγωνιστεί στην εκπαίδευση ενηλίκων. Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε η έρευνα ήταν αυτό της εκπαίδευσης ενηλίκων και ειδικότερα της αξιοποίησης των ΤΠΕ στα πλαίσια αυτής. Προκειμένου να εξακριβωθεί κατά πόσο οι θεωρητικές θέσεις περί ωφέλιμης ένταξης των Τ.Π.Ε. στα εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη επιλέχθηκε να μελετηθεί η περίπτωση του Σ.Δ.Ε. Ιωαννίνων, το οποίο τα τελευταία χρόνια παράγει σημαντικό έργο σε σχέση με το υπό εξέταση ζήτημα. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα πεδίου, η οποία βασίστηκε στις ημιδομημένες συνεντεύξεις, προκειμένου να περιγραφούν επαγωγικά οι απόψεις των εκπαιδευομένων του Σ.Δ.Ε. και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα. Τα ευρήματα στα οποία κατέληξε η διεξαχθείσα έρευνα αναδεικνύουν την σημαντική συμβολή των ΤΠΕ στη διδασκαλία στα πλαίσια ενός Σ.Δ.Ε. Συγκεκριμένα, προέκυψε ότι: α) η γνώση των συμμετεχόντων για τις ΤΠΕ αυξήθηκε σημαντικά, β) σε ελάχιστα μαθήματα του Σ.Δ.Ε. δεν κρίνεται απαραίτητη η χρήση των ΤΠΕ, γ) οι ΤΠΕ βοήθησαν στην επίτευξη των διδακτικών στόχων, σε επίπεδο γνώσεων, σε επίπεδο δεξιοτήτων, σε μεταγνωστικό επίπεδο, σε συναισθηματικό επίπεδο και σε επίπεδο στάσεων, δ) οι ΤΠΕ αξιοποιήθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό κατά τις διδασκαλίες στο Σ.Δ.Ε., ε) βασικές ελλείψεις διαπιστώθηκαν κυρίως στην υλικοτεχνική υποδομή, ενώ εντοπίστηκαν και κάποιες ελλείψεις στην κατάρτιση των εκπαιδευτών και ζ) οι εκπαιδευτές οφείλουν να επισημαίνουν αυτές τις ελλείψεις και να προσπαθούν να τις καλύψουν, είτε ενημερώνοντας τους υπευθύνους, είτε βελτιώνοντας ποιοτικά το δικό τους έργο.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.