Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34729
Title: Ιστορική αναδρομή του θεσμού των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Κίνητρα και εμπόδια στη συμμετοχή εκπαιδευτικών στις δράσεις των ΚΔΒΜΠΑ. Η περίπτωση του ΚΔΒΜΠΑ Λιθακιάς Ζακύνθου
Authors: Βισβάρδης, Αναστάσιος
Advisor: ΔΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΘΑΝΑΣΙΑ
Keywords: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση;Διά Βίου Μάθηση;Αειφορία;Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία;Κέντρα Διά Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία;Centers of Life Long Learning for the Environment and Sustainability;Sustainability;Environmental Education;Education for the Environment and Sustainability;Lifelong learning
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Ο σχεδιασμός και η προσφορά του θεσμού των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΔΒΜΠΑ) βρίσκεται στο επίκεντρο της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας. Επιδιώκεται ιστορική αναδρομή στο θεσμό των ΚΔΒΜΠΑ ή αλλιώς των κέντρων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (ΚΠΕ) μέσω της προσφοράς τους στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Αναζητείται το προ 25ετίας θεσμικό πλαίσιο, πάνω στο οποίο στηρίχθηκε και θεσμοθετήθηκε η δημιουργία και η λειτουργία των κέντρων και καθορίστηκαν οι στόχοι τους. Αναζητούνται οι κομβικές στιγμές στην πορεία του θεσμού που το συνδέουν με την επιμόρφωση ενηλίκων, τη Διά Βίου Μάθηση και κυρίως τη Διά Βίου Μάθηση πάνω σε ζητήματα σχετικά με το περιβάλλον και την αειφορική διαχείριση αυτού. Η συγκεκριμένη διπλωματική επικεντρώνεται στη λειτουργία του ΚΔΒΜΠΑ Λιθακιάς Ζακύνθου. Το έργο και οι δράσεις του ΚΔΒΜΠΑ Λιθακιάς Ζακύνθου διερευνώνται σε βάθος δεκαετίας όταν ο θεσμός έχει περάσει σε ένα ώριμο στάδιο της υπάρξεως του. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις δράσεις του ΚΔΒΜΠΑ Λιθακιάς Ζακύνθου, οι οποίες έχουν άμεση σχέση με τη συμμετοχή ενηλίκων σε σεμινάρια, ημερίδες κ.τ.λ. με επίκεντρο πάντοτε την ευαισθητοποίηση των ενηλίκων σε ζητήματα περιβαλλοντικής φύσεως. Παράλληλα με βάση το θεωρητικό μέρος, που καλύπτει την πορεία των ΚΔΒΜΠΑ, διεξάγεται έρευνα όπου ζητείται η άποψη των εκπαιδευτικών, σχετικά με τα κίνητρα που τους ωθούν και τα εμπόδια που τους εμποδίζουν να συμμετέχουν σε δράσεις των ΚΔΒΜΠΑ. Οι εκπαιδευτικοί προέρχονται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου. Οι απόψεις τους αποτυπώνονται στις απαντήσεις ερωτηματολογίου και στα αρχεία αποφωνημένων συνεντεύξεων. Από την ανάλυση των ευρημάτων δίνονται απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με τους λόγους για τους οποίους συμμετέχουν (ή όχι) οι εκπαιδευτικοί στις δράσεις των ΚΔΒΜΠΑ και αποσαφηνίζεται η προσφορά, η ενδεχόμενη εξέλιξη και τελικά η βιωσιμότητα του θεσμού των ΚΔΒΜΠΑ.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΣΒΑΡΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΣΒΑΡΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ2.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.