Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34721
Title: "Απόψεις καθηγητών και μαθητών σχετικά με τη χρήση της μητρικής γλώσσας σε τάξεις που διδάσκονται αγγλικά : Μία μελέτη σε ένα ιδιωτικό δημοτικό σχολείο στην Ελλάδα"
Authors: MANTA, ANNA
Advisor: Λιόντου, Τρισευγενή
Keywords: L1 use in EFL classrooms, mother tongue;learners' and teachers' attitudes
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Εδώ και χρόνια υπάρχει μια διαμάχη μεταξύ δασκάλων και εκπαιδευτών όσον αφορά στη χρήση της μητρικής γλώσσας των μαθητών ή όχι σε περιβάλλον διδασκαλίας ξένης γλώσσας (Brown, 2000). Οι μη υποστηρικτές της χρήσης της μητρικής γλώσσας τίθενται ενάντια στη χρήση της, διότι πιστεύουν πως μειώνει την έκθεση των μαθητών στην ξένη γλώσσα, ενώ εκείνοι που τίθενται υπέρ της χρήσης της μητρικής γλώσσας ισχυρίζονται πως η συνετή χρήση βοηθάει στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Υπάρχουν δύο αντικρουόμενες προσεγγίσεις σχετικά με τις επιπτώσεις της χρήσης της μητρικής γλώσσας των μαθητών στην εκμάθηση αγγλικών ως ξένη γλώσσα: η μονογλωσσική και η διγλωσσική προσέγγιση. Η μονογλωσσική προσέγγιση υιοθετεί την αγγλική μόνο πορεία δράσης και αντιλαμβάνεται την μητρική γλώσσα των μαθητών (L1) ως εμπόδιο που παρακωλύει τη μάθηση, ενώ η διγλωσσική προσέγγιση θεωρεί την μητρική γλώσσα (L1) ως ένα πολύτιμο μέσο που μπορεί να διευκολύνει την πρόοδο της μάθησης στα αγγλικά. Οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα επικυρώνουν πως η συνετή χρήση της L1 είναι βοηθητική. Εμπνευσμένη από σχετικές έρευνες, σκοπός της παρούσας μελέτης υπήρξε η διερεύνηση των αντιλήψεων Ελλήνων μαθητών και εκπαιδευτικών ως προς την χρήση της L1 σε περιβάλλον διδασκαλίας ξένης γλώσσας. Μια μικτή μέθοδος προσέγγισης χρησιμοποιήθηκε για την απόκτηση των απαιτούμενων πληροφοριών με διανομή ερωτηματολογίων και διεξαγωγή ημι-δομημένων συνεντεύξεων διεξήχθησαν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η περιορισμένη, συνετή και ορθολογική χρήση της μητρικής γλώσσας των μαθητών μπορεί να είναι πολύτιμη για την εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Τα αποτελέσματα τόνισαν επίσης τα μειονεκτήματα της υπερβολικής χρήσης της μητρικής γλώσσας, και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τους μαθητές. Η παρούσα διπλωματική εργασία ολοκληρώνεται με μια συζήτηση για τις παιδαγωγικές επιπτώσεις της συγκεκριμμένης έρευνας, δίνοντας έμφαση σε μελλοντικές ευκαιρίες για έρευνα και προτείνοντας τα βήματα που πρέπει να παρθούν εκ μέρους των μαθητών και εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η βελτίωση της υφιστάμενης εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Manta_Anna_MA_Dissertation.pdfΚυρίως άρθρο διπλωματικής1.29 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.