Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34682
Title: Διερεύνηση της ικανοποίησης των οικογενειών των ασθενών στην ΜΣΝ (Μονάδα Στεφανιαίας Νόσου) του ΠΓΝ Λάρισας
Authors: ΣΥΓΓΕΛΟΥ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Advisor: ΠΑΠΠΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Keywords: ΜΕΘ;Intensive care unit;ικανοποίηση οικογένειας;family-satisfaction;fs-icu 24;fs-icu 24;ποιότητα υπηρεσιών υγείας.;health care quality services
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών και των οικογενειών τους όσον αφορά την ποιότητα της περίθαλψης στη ΜΕΘ είναι ένα σημαντικό μέλημα που μπορεί να εντοπίσει τις ελλείψεις αυτού του τομέα και να συμβάλει στη βελτίωση της ικανοποίησης τόσο των ασθενών όσο και των οικογενειών τους. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τα προβλήματα που σχετίζονται με τις ΜΕΘ καρδιακής χειρουργικής διαφέρουν από άλλες ΜΕΘ, η αναγνώριση αυτών των προβλημάτων και οι παράγοντες που οδηγούν σε δυσαρέσκεια των ασθενών ή των οικογενειών μπορεί όχι μόνο να βελτιώσουν την ποιότητα και την ποσότητα των υπηρεσιών που παρέχονται σε αυτό το τμήμα αλλά και να αυξήσουν την ικανοποίηση αυτών των ομάδων και να προωθήσουν τις επιστημονικές και πρακτικές γνώσεις που σχετίζονται με τους τομείς σε περιφερειακό επίπεδο. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να αξιολογήσει την ικανοποίηση των ασθενών και των οικογενειών τους από την ποσότητα και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στην Στεφανιαία Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Επιπρόσθετα αναζητήθηκε ο βαθμός συσχέτισης της συνολικής ικανοποίησης για την φροντίδα αλλά και την συμμετοχή στην λήψη αποφάσεων με τα προσωπικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά. Μεθοδολογία: Σε αυτή την περιγραφική μελέτη, η ικανοποίηση των ασθενών και των συγγενών τους από τη Στεφανιαία Μονάδα Εντατικής Θεραπείας αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο FS-ICU-24 για τους συγγενείς των ασθενών. Για τη σύγκριση ποσοτικών μεταβλητών μεταξύ περισσοτέρων από δυο ομάδων χρησιμοποιήθηκε o παραμετρικός έλεγχος ανάλυσης διασποράς (ANOVA). Τα ληφθέντα δεδομένα αναλύθηκαν στατιστικά χρησιμοποιώντας περιγραφικά στατιστικά στοιχεία (συχνότητα, ποσοστό, μέσος όρος ± SD). Για τη σύγκριση ποσοτικών μεταβλητών μεταξύ δυο ομάδων χρησιμοποιήθηκε το Student’s t-test. Η ανάλυση γραμμικής παλινδρόμησης (linear regression analysis) με τη διαδικασία διαδοχικής ένταξης/αφαίρεσης (stepwise) χρησιμοποιήθηκε για την εύρεση ανεξάρτητων παραγόντων που σχετίζονται με τις διαστάσεις ικανοποίησης από την οποία προέκυψαν συντελεστές εξάρτησης (β) και τα τυπικά σφάλματά τους. Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 22.0. Αποτελέσματα: Η πλειοψηφία των συγγενών των ασθενών εξέφρασε υψηλή έως πολύ υψηλή ικανοποίηση. Αποτυπώθηκε η ικανοποίηση τόσο για την φροντίδα όσο και για τηνσυμμετοχή στην λήψη αποφάσεων. Η ικανοποίηση που αφορούσε την φροντίδα κυμάνθηκε από 40,9% (που αφορούσε τον χώρο αναμονής) εως 96,7% το υψηλότερο που αφορούσε την περίθαλψη από το μέρος των γιατρών. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (72,7%) δήλωσαν ότι θα ήθελαν περισσότερο χρόνο για να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και τα ερωτήματά τους. Οι συμμετέχοντες εμφανίζονται περισσότερο ικανοποιημένοι από τη φροντίδα (με τη μέση τιμή να είναι 61,2%) από ότι από τη λήψη αποφάσεων (με τη μέση τιμή να είναι 57,1%) (p<0,001). Και ενώ τα περισσότερα δημογραφικά χαρακτηριστικά δεν εμφάνισαν συσχέτιση με την ικανοποίηση στην λήψη αποφάσεων, η ηλικία παρουσίασε αρνητική συσχέτιση. Η συνολική ικανοποίηση κυμαινόταν από 33,7% μέχρι 72,8% με τη μέση τιμή να είναι 59,2%. Λέξεις-κλειδιά: ΜΕΘ, ικανοποίηση οικογένειας, fs-icu 24,ποιότητα υπηρεσιών υγείας.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Syngelou.pdfΔιπλωματική εργασία1.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.