Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34663
Title: Διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε Πρωτοβάθμια Μονάδα Υγείας της Πρέβεζας
Authors: Κατσαούνου, Κωνσταντίνα
Advisor: Μαλλιαρού, Μαρία
Keywords: Ικανοποίηση ασθενών - Patient Satisfaction;Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - Primary Health Care;Ποιότητα Υπηρεσιών Υγείας - Quality of Health Services
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Εισαγωγή: Η ικανοποίηση των ασθενών προέρχεται από την εκπλήρωση των αναγκών που έχουν οι ασθενείς. Ειδικότερα, οι ασθενείς τείνουν να είναι ικανοποιημένοι όταν εκπληρώνεται η ανάγκη για διαπροσωπικές σχέσεις και η συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, ενώ είναι δυσαρεστημένοι όταν οι περιβαλλοντικοί παράγοντες και οι υπηρεσίες που παρέχονται δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Στόχος: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του επιπέδου ικανοποίησης των ασθενών στη Μονάδα Υγείας Πρέβεζας. Στους επιμέρους στόχους συγκαταλέγεται η αξιολόγηση της ικανοποίησης που απορρέει (α) από την υποδοχή, (β) από την αναμονή, (γ) από τη νοσηλευτική φροντίδα, (δ) από την ιατρική φροντίδα, (ε) από τη γενική εξυπηρέτηση και (στ) από τα ειδικά στοιχεία. Μεθοδολογία: Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια ποσοτική έρευνα που διεξήχθη με τη διανομή ερωτηματολογίου, τα οποία περιέχουν ερωτήσεις κλειστού τύπου, και διακρίνονται σε 7 επιμέρους τμήματα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 148 χρήστες της Μ.Υ. ΠΕΔΥ Πρέβεζας που επιλέχθηκαν µε τη μέθοδο της τυχαίας δειγµατοληψίας από το σύνολο των ασθενών που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες του. Οι ασθενείς καλούνται να προσδιορίσουν το επίπεδο ικανοποίησης σε μία σειρά παραγόντων με την βοήθεια 5βαθμης κλίμακας Likert (Πολύ δυσαρεστημένος /η- Πολύ ικανοποιημένος /η) όπου αξιολογείται η ικανοποίηση των ασθενών από την υποδοχή των ασθενών στη μονάδα, την αναμονή, τη νοσηλευτική φροντίδα, την ιατρική φροντίδα, τη γενική εξυπηρέτηση, ειδικά στοιχεία όπως η συνεισφορά στη βελτίωση της υγείας, η συνολική εμπειρία που λαμβάνουν οι ασθενείς, κ.α. Οι μέσες τιμές (mean), οι τυπικές αποκλίσεις (Standard Deviation=SD) χρησιμοποιήθηκαν για την περιγραφή των ποσοτικών μεταβλητών. Οι απόλυτες (Ν) και οι σχετικές (%) συχνότητες χρησιμοποιήθηκαν για την περιγραφή των ποιοτικών μεταβλητών. Για τον έλεγχο της σχέσης δυο ποσοτικών μεταβλητών χρησιμοποιήθηκε ο συντελεστής συσχέτισης του Spearman (r). Η στατιστική σημαντικότητα τέθηκε σε διάστημα εμπιστοσύνης 95%. Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 19.0. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι ασθενείς τείνουν να είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες υγείας που λαμβάνουν (71,6%). Ειδικότερα, οι ασθενείς στη μονάδα υγείας Πρέβεζας είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από την υποδοχή (74,8%) και λιγότερο ικανοποιημένοι από τη νοσηλευτική φροντίδα (69,4%). Βάσει της στατιστικής ανάλυσης, καταδεικνύεται ότι το επίπεδο εκπαίδευσης επηρεάζει στατιστικά σημαντικά την ικανοποίηση από τη νοσηλευτική φροντίδα καθώς τα άτομα με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από τη συγκεκριμένη διάσταση. Επιπροσθέτως, ο ασφαλιστικός φορέας των ασθενών επηρεάζει στατιστικά σημαντικά την ικανοποίηση των ασθενών από την υποδοχή, την αναμονή, τη νοσηλευτική φροντίδα και τα ειδικά στοιχεία καθώς εντοπίζεται ότι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από τους αντίστοιχους ασφαλισμένους Δημοσίου και ΟΑΕΕ.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΤΣΑΟΥΝΟΥ-ΔΙΠΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΔιπλωματική εργασία3.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.