Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34555
Title: ΈΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ
Authors: Ζήκος, Νικόλαος
Advisor: Γιαννακούρου, Μαρία
Keywords: πρόωρη σχολική εγκατάλειψη, οικονομική κρίση,Early school leaving, economic crisis
Issue Date: 6-Sep-2017
Abstract: Το φαινόμενο της πρόωρης σχολικής αποχώρησης (Early School Leaving - ESL) μπορεί να έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στα άτομα που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση της χώρας τους, προκαλώντας δυσχερείς για την εισαγωγή τους στην αγορά εργασίας ή/και περιθωριοποίηση από την ευρύτερη κοινωνία. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα το φαινόμενο αυτό, τα κράτη μέλη της ΕΕ ακολουθούν τους στόχους ώστε να προκειμένου να μειώσουν τα ποσοστά του φαινομένου σε 10% έως το 2020. Ενώ στην Ελλάδα τα ποσοστά πρόωρης σχολικής αποχώρησης μειώθηκαν κάτω από το στόχο αυτό, καθώς έφτασαν στο 7,9% το 2015 ενώ οι προβλέψεις τους είναι ποσοστό του 6,5% για το 2016. Ωστόσο, τα ποσοστά αυτά αφορούν τον ευρύτερο εκπαιδευτικό τομέα. Τα επαγγελματικά σχολεία στην Ελλάδα έχουν υψηλότερα ποσοστά ESL με τα επίπεδά τους για το 2015 να είναι στο 22-23%. Τα Επαγγελματικά Σχολεία αντιμετωπίζουν υψηλότερα ποσοστά ESL, καθώς δεν έχουν την ίδια εκτίμηση με τις άλλες κατηγορίες σχολείων, ελκύουν κυρίως μαθητές με χαμηλότερες επιδόσεις και έχουν αδύναμους δεσμούς με την αγορά τομέας. Η παρούσα διπλωματική εργασία διεξάγει μια πρωτογενή έρευνα χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις, προκειμένου να συγκεντρώσει και να παρουσιάσει τις απόψεις από ένα δείγμα 70 καθηγητών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και τέσσερις διευθυντές σχολείων καθώς και ένας σχολικός σύμβουλος. Επίσης λαμβάνει υπόψη την τρέχουσα οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Μεταξύ των κυριότερων διαπιστώσεων είναι ότι οι σπουδαστές που έχουν υψηλότερους κινδύνους για να παρουσιάσουν ESL είναι οι μεγαλύτεροι της ηλικίας των 18 και εργάζονται, άτομά από οικογένειες με οικονομικές δυσκολίες καθώς και άτομα που ανήκουν σε μειονότητες. Οι απαντήσεις των ερωτηθέντων δείχνουν ότι η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το σχολείο, σε απομονωμένες περιοχές, επηρεάζουν σημαντικά τα ποσοστά ESL. Ωστόσο, η βασική λύση που προτείνουν οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι τα προγράμματα "Μαθητείας" που επιτρέπουν στους μαθητές να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους, ενώ παράλληλα απασχολούνται.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zikos-N-std91758-MBA-Dissertation-Apothesis.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.66 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.