Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34554
Title: Μέτρηση της παραγωγικότητας της εργασίας σε τεχνικά έργα: Η περίπτωση ενός σιδηροδρομικού έργου
Authors: ΒΕΛΕΝΤΖΑΣ, ΣΠΥΡΟΣ
Advisor: ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ, ΛΕΩΝΙΔΑΣ
Keywords: Παραγωγικότητα Εργασίας;Benchmarking
Issue Date: 10-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη μελέτη της παραγωγικότητας εργασίας σε ένα εργοτάξιο με τη διαδικασία της συγκριτικής προτυποποίησης (benchmarking) και πιο συγκεκριμένα εστιάζει στις παράπλευρες εργασίες που αποτελούν τμήμα των σιδηροδρομικών εργασιών της γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη. Τα δεδομένα του ερευνητικού τμήματος της εργασίας είναι πραγματικά και ελέχθησαν από την παρατήρηση και την καταγραφή των διαδικασιών για 19 συνεχόμενες μέρες από τον μηχανικό του έργου. Στο πρώτο και εισαγωγικό μέρος της εργασίας θα παρουσιαστούν οι έννοιες του τεχνικού έργου, δημοσίου και μη, οι φορείς που εμπλέκονται σε ένα κατασκευαστικό έργο, η συνολική πορεία του κλάδου των κατασκευών διεθνώς και στον ελλαδικό χώρο, ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα και θα παρατεθούν επαρκή στοιχεία, ώστε ο αναγνώστης να κατανοήσει το είδος των καθυστερήσεων και των διαταραχών που προκύπτουν σε ένα εργοτάξιο καθώς και τις επιπτώσεις αυτών στην κατασκευαστική διαδικασία. Το δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας εμβαθύνει στην έννοια της παραγωγικότητας και της παραγωγικότητας εργασίας στο εργοτάξιο. Πιο συγκεκριμένα, παρατίθενται διαφορετικοί δείκτες παραγωγικότητας ανάλογα με τον σκοπό τον οποίο υπηρετούν, αναλύονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την παραγωγικότητα σε ένα εργοτάξιο και τελικώς οι δυσκολίες μέτρησης της παραγωγικότητας. Μια παρόμοια ανάλυση ακολουθείται για την παραγωγικότητα εργασίας – ορισμοί, δείκτες μέτρησης, παράγοντες που επηρεάζουν την παραγωγικότητα εργασίας). Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στις τεχνικές μέτρησης της παραγωγικότητας, ώστε να γίνει κατανοητή η επιλογή της μεθόδου δειγματοληψίας της εργασίας που ακολουθείται στο ερευνητικό μέρος της εργασίας. Η ανασκόπηση των μοντέλων παραγωγικότητας μας επέτρεψε να δικαιολογήσουμε την επιλογή ενός υβριδικού μοντέλου βασισμένου στο Activity model που εφαρμόζει πιο επιτυχώς στις ανάγκες της μεθόδου benchmarking. Το τέλος του δεύτερου κεφαλαίου καλύπτει μία εκτενής ανάλυση της μεθόδου benchmarking και τον καθορισμό των Key Indicators προς σύγκριση. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η εφαρμογή της μεθόδου στα δεδομένα. Υπολογίζεται η παραγωγικότητα βάσης με τρεις διαφορετικούς μεθόδους (μέθοδος του Zink, Μέθοδος του Thomas και η μέθοδος Statistical Clustering) και τέλος υπολογίζονται και συγκρίνονται οι Key Indicators (DI, PR, PMI) με αυτούς μιας παρόμοιας εργασίας. Οι συγκρίσεις των δεικτών βοηθούν στο να εξαχθούν συμπεράσματα για τη ροή του έργου, αποτελεσματικότητα του έργου, τη διοικητική απόδοση αντίστοιχα. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της διπλωματικής παρατίθενται προτάσεις για τη βελτίωση της παραγωγικότητας εργασίας στο συγκεκριμένο εργοτάξιο που πηγάζουν από μια εκτενής βιβλιογραφία. Λέξεις κλειδιά: Παραγωγικότητα της εργασίας, σιδηροδρομικό έργο, benchmarking, παραγωγικότητα βάσης, βελτιώσεις.
Appears in Collections:ΔΧΤ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία Βελέντζας_Σπύρος.pdfΚυρίως άρθρο2.62 MBAdobe PDFView/Open
Eκτεταμένη_περίληψη_Βελέντζας Σπύρος.pdfEκτεταμένη περίληψη513.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.