Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34541
Title: Επιδόσεις Ασφάλειας και Ποιότητας των Σιδηροδρομικών Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Authors: Μπίλλης, Δημήτριος
Advisor: Νενές, Γεώργιος
Keywords: Σιδηρόδρομοι;Railways;Δείκτες Ασφάλειας;Safety indicators;ΔείκτεςΠοιότητας;Quality indicators;Θάνατοι;Fatalities;Σοβαρά ατυχήματα;Serious accidents;Σιδηροδρομική Υποδομή;Railway undertaking;Πιστοποιητικό ασφάλειας;Safety Certificate
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Οι μεταφορές αποτελούν τον θεμέλιο λίθο της διαδικασίας της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και συνδέονται σταθερά με τη δημιουργία και την ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς. Παράλληλα ως ένας από τους πρώτους τομείς κοινής πολιτικής της σημερινής Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο τομέας των μεταφορών θεωρήθηκε τομέας ζωτικής σημασίας για την ελευθερία της κοινής αγοράς. Χωρίς πρόσφορες μεταφορικές συνδέσεις και δίκτυα, η εν λόγω κυκλοφορία θα ήταν ανέφικτη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η πολιτική μεταφορών της ΕΕ εστίαζε ανέκαθεν στην άρση των εμποδίων της κυκλοφορίας μεταξύ των κρατών μελών και στη δημιουργία ενός Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Μεταφορών ο οποίος να διασφαλίζει όρους θεμιτού ανταγωνισμού μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς και για όλα τα μέσα μεταφοράς. Ωστόσο, η απελευθέρωση της αγοράς δεν αρκεί από μόνη της για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά τη βελτίωση των μεταφορών σε ολόκληρη την Ευρώπη και τη διασφάλιση της παροχής μεταφορικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Η ενοποίηση των μεταφορικών συνδέσεων των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελεί σημαντική παράμετρο του σχεδίου ολοκλήρωσης της ευρωπαϊκής εσωτερικής αγοράς, η οποία προϋποθέτει την τήρηση και την υπακοή σε κοινούς κανονισμούς και νόμους με σκοπό όσο το δυνατόν εφικτό, θετικές επιδόσεις ασφάλειας και ποιότητας. Το πλαίσιο που προηγήθηκε αποτέλεσε την αιτία αλλά και τη βάση προβληματισμού της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας έχοντας ως απώτερο στόχο τη συμβολή στη δημιουργία ενός Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Μεταφορών, ο οποίος θα βοηθήσει την Ευρώπη να παραμείνει ανταγωνιστική με τη βελτιστοποίηση των συνολικών επιδόσεων του κλάδου μεταφορών προς όφελος όλων. Παρουσιάζεται λοιπόν το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τα κοινά τεχνικά πρότυπα ενώ στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας στατιστικά δεδομένα των δεικτών ασφάλειας- όπως ατυχήματα, τραυματισμοί, πρόδρομοι ατυχημάτων, εκτροχιασμοί, συγκρούσεις, πιστοποιητικά ασφάλειας- γίνεται η ανάλυση αυτών. Σε δεύτερη ανάλυση και με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου Minitab μελετάται η οποιαδήποτε πιθανή σχέση αλληλεξάρτησης και αλληλοσυσχέτισης μεταξύ όλων των δεικτών αλλά και η επιροή αυτών στα ατυχήματα, για να προταθούν τυχόν επιπρόσθετα δεδομένα που πρέπει να συλεγχθούν αλλα και διορθωτικές κινήσεις που μπορεί να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των εθνικών μεταφορών σε μια κοινή ενιαία ευρωπαϊκή βάση και την ομαλή εκτέλεση διασυνοριακών σιδηροδρόμων.
Appears in Collections:ΔΙΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Railway Safety and Quality Performance in the European Union. Dissertation Dimitrios Billisword.pdfΚυρίως άρθρο3.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.