Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34517
Title: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ Η ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ «ΠΡΑΣΙΝΩΝ» ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΟΙΚΙΑΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ.
Authors: Ζαχαράκη, Βάια
Advisor: Χατζοπούλου, Εριφίλη-Χριστίνα
Keywords: consumer purchase intention;αγοραστική πρόθεση των καταναλωτών;smart appliances;"έξυπνες" συσκευές;experimental method;μεθοδολογία του πειράματος;green marketing;"πράσινο" μάρκετινγκ;innovative auxiliary services;καινοτόμες βοηθητικές υπηρεσίες;environmental benefits;περιβαλλοντικά οφέλη;financial benefits;οικονομικά οφέλη;consumer valuation;αποτίμηση των καταναλωτών;questionnaire;ερωτηματολόγιο;Analysis of Variance (ANOVA);Ανάλυση διακύμανσης (ANOVA);experimental scenarios;πειραματικά σενάρια
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Αν και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των καταναλωτών έχει αυξηθεί σημαντικά, η λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές δεν είναι πάντοτε σύμφωνη με τις περιβαλλοντικές τους ανησυχίες. Επιπλέον, οι καταναλωτές ανησυχούν ακόμη περισσότερο για τις δαπάνες τους και ενδιαφέρονται περισσότερο για εξοικονόμηση χρημάτων μακροπρόθεσμα, ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, παρόλο που υπάρχουν πολλές μελέτες σχετικά με το «πράσινο» μάρκετινγκ, περιορισμένη έρευνα έχει διεξαχθεί σχετικά με την επίδραση των πρόσθετων χαρακτηριστικών ενός προϊόντος – εξοικονόμησης ενέργειας ή κόστους – στην αγοραστική πρόθεση των καταναλωτών στην Ελλάδα. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία σκοπεύει να μελετήσει την επίδραση που μπορεί να έχει στην πρόθεση αγοράς των καταναλωτών η ενσωμάτωση βοηθητικών υπηρεσιών σε οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, ώστε να επεκταθεί η υπάρχουσα βιβλιογραφία και να προκύψουν πρακτικά ευρήματα που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τη βιωσιμότητά τους. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει μια βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τη στάση των καταναλωτών απέναντι στις έξυπνες συσκευές καθώς και πρωτογενή έρευνα μέσω της μεθόδου του πειράματος. Αρχικά, διεξάγεται ένα πιλοτικό πείραμα προκειμένου να προσδιοριστεί αν η «χειραγώγηση» της ανεξάρτητης μεταβλητής είναι κατανοητή από τους ερωτηθέντες. Στη συνέχεια, ένα δείγμα καταναλωτών κατανέμεται τυχαία σε τέσσερα σενάρια για να εκφράσει την άποψή του σχετικά με την πρόθεσή του να αγοράσει έξυπνες οικιακές ηλεκτρικές συσκευές που προσφέρουν είτε βασικές λειτουργίες (πρώτο σενάριο), είτε «πράσινες» βοηθητικές υπηρεσίες (δεύτερο σενάριο), είτε τη δυνατότητα μείωσης του κόστους μακροπρόθεσμα (τρίτο σενάριο), είτε και τις δύο παραπάνω δυνατότητες (τέταρτο σενάριο). Μετά από στατιστική ανάλυση των πειραματικών δεδομένων, προκύπτει ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να αγοράσουν έξυπνες συσκευές που ενσωματώνουν καινοτόμες βοηθητικές υπηρεσίες και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για τέτοιες συσκευές. Ωστόσο, φαίνεται ότι τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, αν και σημαντικά, είναι δευτερεύουσας σημασίας, και οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στα οικονομικά οφέλη που συνδέονται με αυτές τις αγορές.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VAIA_ZACHARAKI_DISSERTATION_MBA_2017.pdfΔιπλωματική Εργασία1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.