Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34502
Title: Σχολεία σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης: Αξιολογώντας τις προοπτικές και τα εμπόδια σε ένα σχολικό συγκρότημα του Βόλου
Authors: Αμυγδαλίτσης, Κωνσταντίνος
Advisor: Δημητρίου, Αναστασία
Keywords: Κτίρια σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης;Σχολικά κτίρια;Ενεργειακή αποδοτικότητα;Εξοικονόμηση ενέργειας;Εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου;Αλλαγή συμπεριφοράς
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Ο κτιριακός τομέας ευθύνεται για το 40% της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης και το 36% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στην Ελλάδα, τα σχολεία εκπροσωπούν το 14,2% των δημόσιων κτιρίων, η πλειονότητα των οποίων έχει κατασκευαστεί πριν την εφαρμογή του Κανονισμού Θερμομόνωσης Κτιρίων, το 1979. Η παλαιότητα, η πλημμελής συντήρηση και η μη ορθολογική χρήση της ενέργειας, ευθύνονται για τη χαμηλή ενεργειακή τους αποδοτικότητα. Επιπρόσθετα, τα σχολικά κτίρια ως τμήμα του τριτογενή τομέα, αποτελούν μία από τις πολλές διαστάσεις ενός συνθετότερου προβλήματος, τόσο για την Ελλάδα όσο για άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που σχετίζεται με την μικρή πρόοδο των ενεργειών, για μετατροπή του κτιριακού αποθέματος σε κτίρια σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης (nZEB), μέχρι το 2020. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να αξιολογήσει τις προοπτικές και τα εμπόδια για τη μετατροπή και λειτουργία ενός σχολικού συγκροτήματος του Βόλου, ως nZEB. Για την επίτευξη του σκοπού καταγράφηκαν οι ενεργειακές ανάγκες του συγκροτήματος, εκδόθηκαν ενεργειακά πιστοποιητικά ανά κτίριο, μελετήθηκαν σενάρια ενεργειακής αναβάθμισης, ενώ για πρώτη φορά, διερευνήθηκαν παράλληλα οι στάσεις και οι συμπεριφορές των διευθυντών των σχολικών μονάδων σε ζητήματα κατανάλωσης/εξοικονόμησης ενέργειας. Η επεξεργασία των δεδομένων ανέδειξε την υπεροχή των εμποδίων έναντι των προοπτικών. Όπως η πλειονότητα των σχολικών κτιρίων, το συγκρότημα που εξετάστηκε εμφανίζεται ενεργειακά ως μη αποδοτικό, παρά την εκμετάλλευση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ταυτόχρονα, η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στους τομείς της εξοικονόμησης ενέργειας, των στελεχών της διοίκησης και των υφισταμένων τους, εμφανίζει μία ασυνέχεια από το προσωπικό στο επαγγελματικό περιβάλλον. Η ασυνέχεια δεν αποτελεί αντικείμενο συνειδητής επιλογής, αλλά απόρροια ενός διαχρονικού παθογενούς πλαισίου, που ευνοεί την ανορθολογική χρήση των δημόσιων πόρων. Περαιτέρω διερεύνηση των προοπτικών και των εμποδίων μετεξέλιξης των σχολικών κτιρίων σε nZEB κρίνεται απαραίτητη. Η διερεύνηση, κατά την άποψη του ερευνητή, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τη σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο κτίριο και το χρήστη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Amygdalitsis_K.pdfΔιπλωματική εργασία7.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.