Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34499
Title: Διερεύνηση της Αντίληψης των Διοικητικών Υπαλλήλων στο Δημόσιο Τομέα για την Παρεχόμενη Ποιότητα στο Εργασιακό Περιβάλλον: Μελέτη Περίπτωσης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Authors: Σκαρπέτα, Κορνηλία
Advisor: Αηδόνης, Δημήτριος
Keywords: Ποιότητα;quality;δημόσιος τομέας;public sector;εσωτερικές υπηρεσίες;internal services
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Στη σύγχρονη κοινωνία η ανάγκη μεταρρύθμισης του Δημόσιου Τομέα δεν αποτελεί απλά μία πρόκληση αλλά κυρίως μία επιβαλλόμενη ανάγκη καθώς η προσφορά αποτελεσματικών και ποιοτικών υπηρεσιών με το λιγότερο δυνατό κόστος αποτελεί κοινωνική απαίτηση. Στην Ελλάδα η ουσιαστική προσπάθεια ξεκίνησε αρχές του 2000 οπότε και εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά διαδικασίες Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση και οι όροι όπως “ποιότητα” και “αυτο-αξιολόγηση” εισήχθησαν στη δημόσια διακυβέρνηση. Από τότε, η λειτουργικότητα της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και τα εργαλεία της και η πραγματική συνεισφορά της στην αναδιάρθρωση των διοικητικών δομών του ελληνικού κράτους αν και υπήρξαν ένα ενδιαφέρον θέμα αποδείχτηκαν ένα δύσκολο έργο. Καθώς στον ελληνικό δημόσιο τομέα η διοίκηση ασκείται συγκεντρωτικά και μονοσήμαντα και προκειμένου να διασφαλιστεί η εμπλοκή όλων των εργαζομένων στη προσπάθεια αυτή θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η αντίληψη των εργαζομένων για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ατομικά, δια-τμηματικά και διοικητικά. Παρόλο που η ποιότητα των εσωτερικών υπηρεσιών έχει αναγνωριστεί ως ένα από τα βασικά στοιχεία μιας συνολικής στρατηγικής για την ποιότητα των υπηρεσιών, οι περισσότερες μελέτες αφορούν έρευνες που διεξήχθησαν κατά κύριο λόγο στον ιδιωτικό τομέα και διερευνούν κυρίως τις αντιλήψεις του πελάτη για την ποιότητα των υπηρεσιών. Το πλήθος των μελετών για τις αντιλήψεις των ίδιων των εργαζομένων είναι περιορισμένο πολύ περισσότερο δε όταν αφορά εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των εργαζομένων του Δημόσιου Τομέα και ειδικότερα των διοικητικών υπαλλήλων των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Ελλάδας, που εργάζονται ως τακτικό προσωπικό, μόνιμο και Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εντός του οργανισμού τους. Για την υλοποίηση του παραπάνω σκοπού χρησιμοποιήθηκαν ειδικά σχεδιασμένα ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια, τα οποία κοινοποιήθηκαν επίσης ηλεκτρονικά (email) στους εργαζόμενους 14 Α.Ε.Ι. Το πρώτο τμήμα περιέχει ερωτήσεις σχετικά με δημογραφικά χαρακτηριστικά ενώ το δεύτερο τμήμα περιέχει ερωτήσεις για το πώς αντιλαμβάνεται ο εργαζόμενος την ποιότητα στο εσωτερικού του οργανισμού του σε τρία επίπεδα, το ατομικό, το δια-τμηματικό και το διοικητικό. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια της περιγραφικής στατιστικής και μεθόδων μη παραμετρικού ελέγχου, μέσω του πακέτου Minitab. Από τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων προέκυψε ότι το διοικητικό προσωπικό των Α.Ε.Ι. είναι γενικά ικανοποιημένο από την ποιότητα των παρεχόμενων εσωτερικών υπηρεσιών. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά δεν φαίνεται να επηρεάζουν τα τρία επίπεδα της ποιότητας εκτός από την υπηρεσία σε θέση ευθύνης, όπου εμφανίζεται μία ανοδική τάση στη βαθμολογία.
Appears in Collections:ΔΙΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_ΣΚΑΡΠΕΤΑ.pdfΚυρίως άρθρο1.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.