Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34434
Title: Αξιολόγηση των νομικών απαιτήσεων του συστήματος για την εγκαθίδρυση, λειτουργία και παρακολούθηση της εμπορίας πετρελαιοειδών σε πρατήρια καυσίμων
Authors: ΛΕΥΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Advisor: ΧΟΥΝΤΑΛΑΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Keywords: ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΡΟΩΝ ΕΚΡΟΩΝ;INPUT OUTPUT SYSTEM;ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ;FUEL STATIONS;ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ;FUEL FRAUD;ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ;MEASURING UNCERTAINTIES OF FUEL STATIONS
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Το λαθρεμπόριο στη διακίνηση των καυσίμων αποτελεί σημαντική απειλή στα θεμέλια της υγιούς οικονομίας. Οι κυβερνήσεις, παγκόσμια, εμπλέκονται έντονα στην προσπάθεια καταπολεμησης, μέσω της εφαρμογής διαφόρων μέτρων. Η Ελλάδα εχει πληγεί σημαντικά από τις επιπτώσεις, με βάση την απώλεια δημοσίων εσόδων ως ποσοστό του GDP. Ως απάντηση, νομοθέτησε και εφαρμόζει ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των καυσίμων, γνωστό ως ολοκληρωμένο «Σύστημα Εισροών-Εκροών» (ΣΕΕ), με σκοπό τον έλεγχο της διακίνησης του συνόλου των καυσίμων. Σε επίπεδο πρατηρίων υγρών καυσίμων, το σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα (μετρήσεις και άλλα) για την παρακολούθηση των διακινούμενων ποσοτήτων, μέσω της εφαρμογής κριτηρίου συμμόρφωσης (+/-1,5%), ως μέγιστη απόκλιση, με όρους αβεβαιότητας. Παρά τα προβλήματα, το ΣΕΕ εχει επιβεβαιώσει την αξία του ως αποτελεσματικό εργαλείο περιορισμού του λαθρεμπορίου. Αυτή η μελέτη διερευνά τα μετρολογικά χαρακτηριστικά του συστήματος, όπως εφαρμόζεται στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Η μέθοδος περιλαμβάνει θεωρητική ανάλυση, όπως επίσης σύγκριση με περιορισμένο αριθμό πραγματικών δεδομένων πεδίου. Εξ όσων είναι γνωστό, αυτή είναι η πρώτη προσπάθεια επιστημονικής διερεύνησης του συστήματος. Η ανάλυση καταδεικνύει οτι το κριτήριο σύγκλισης, όπως εφαρμόζεται, αποτελεί καταλληλο εργαλείο ελέγχου της συμμόρφωσης, παρότι απαιτείται προσοχή να διασφαλιστεί ότι η αριθμητική τιμή των εμπλεκομένων αβεβαιοτήτων παραμένει υπό έλεγχο. Λεπτομερής έρευνα αποκαλύπτει οτι οι αβεβαιότητες που υπεισέρονται, ειδικά αυτές της μέτρησης ύψους καυσίμου στη δεξαμενή, μπορούν να αυξηθούν απροειδοποίητα και ανεξέλεγκτα, οδηγώντας το σύστημα εκτός συμμόρφωσης, χωρίς την εμπλοκή παρανομής δραστηριότητας. Ψευδής συναγερμός είναι πιθανός ως αποτέλεσμα μικρών διακινούμενων προσοτήτων, λόγω τυχαίων διαταράξεων του όγκου του καυσίμου, εξαιτίας μετρητικής ή άλλης αστάθειας. Για το σκοπό αυτό, παρέχεται κριτήριο εκτίμησης της ελάχιστης επιτρεπόμενης ποσότητας διακίνησης για τη διασφάλιση αξιόπιστου ελέγχου της συμμόρφωσης. Τέλος, η σύγκριση των θεωρητικών αποτελεσμάτων με τα δεδομένα πεδίου επιβεβαιώνει την ορθότητα της ανάλυσης, ενώ καταδεικνύει τη δυνατότητα της Πολιτείας να επιλέγει τον τρόπο παρέμβασης μέσω προσδιορισμού βασικών παραμέτρων, προκειμένου να καταστήσει το σύστημα πιο αξιόπιστο.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THESIS_LEFKOPOULOS_MBA_2017.pdfΘεωρητική ανάλυση και χρήση πειραματικών δεδομένων πεδίου3.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.