Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34427
Title: ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ GAMIFICATION ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Authors: ΤΣΑΚΑΛΗ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ
Advisor: ΤΣΟΥΛΦΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ
Keywords: παιχνιδοποίηση;gamification;παιχνίδι;employee development;εργαζόμενοι;motivation;εταιρικό περιβάλλον;workplace;θεωρία κινήτρων;fun;θεωρία του αυτοπροσδιορισµού;behavior;ευχαρίστηση;employees
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Από τις απαρχές της δημιουργίας του ανθρώπινου πολιτισμού, οι άνθρωποι παίζουν παιχνίδια. Τα παιχνίδια καταφέρνουν να έχουν ξεχωριστή επίδραση και να πυροδοτούν την αρχέγονη επιθυμία των ανθρώπων για ευχαρίστηση. Μέσω της συμμετοχής τους σε παιχνίδια, οι άνθρωποι, είναι δυνατόν να ασχοληθούν με περιοχές που δεν άπτονται των κύριων ενδιαφερόντων τους. Η έννοια της παιχνιδοποίησης (gamification) αποτελεί ένα σχετικά νέο φαινόμενο. Οι ρίζες του βρίσκονται στις βασικές αρχές του σχεδιασμού παιχνιδιών. Ο όρος είναι η εφαρμογή τεχνικών παιχνιδιού σε δραστηριότητες που δεν είναι παιχνίδι καθαυτές. Μολαταύτα, η ευχαρίστηση που απορρέει από τα παιχνίδια, στην περίπτωση της παιχνιδοποίησης είναι απλά το μέσο, για να επιτευχτούν διαφορετικοί στόχοι. Η παιχνιδοποίηση αποτελεί ένα σύνολο τεχνικών που η εφαρμογή τους έχει απώτερο σκοπό την ενίσχυση της «αφοσίωσης» των χρηστών του συστήματος τους, την ανάπτυξη θετικών κινήτρων των χρηστών μέσω του συστήματος (gamified system) και την επίτευξη της δημιουργίας μιας συγκεκριμένης συμπεριφοράς, από τους σχεδιαστές του συστήματος, μέσω αυτού, στους χρήστες που απευθύνεται. Η περιοχή είναι καινούρια στο ακαδημαικό περιβάλλον όπως και η εφαρμογή της στο εξωτερικό και στο εσωτερικό εταιρικό περιβάλλον. Παρολα αυτά, η παιχνιδοποίηση γίνεται διαρκώς όλο και πιο δημοφιλής. Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην παρούσα εργασία αναζητά τις τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να υιοθετηθεί η παιχνιδοποίηση με αποτελεσματικό τρόπο στο εσωτερικό περιβάλλον μιας εταιρίας όπως η Nokia, και εστιάζοντας σε ευεργετικά αποτελέσματα στις ακόλουθες περιοχές: ανάπτυξη των δυνατοτήτων των εργαζομένων στοχεύοντας στην προσωπική τους εξέλιξη εντός και εκτός εταιρίας, εκπαίδευση σε νέες τεχνολογικές περιοχές. Η εργασία αυτή βασίστηκε σε εκτεταμένη μελέτη στο θεωρητικό υπόβαθρο των ακόλουθων πεδίων ενδιαφέροντος:  Αναπτυξη εργαζομένων σε εταιρικό περιβάλλον  Ψυχολογία της μάθησης  Επιστήμη στην οποία βασίζεται το gamification  Θεωρία κινήτρων για τους εργαζομένους Τα βασικά σημεία των παραπάνω περιοχών παρουσιάστηκαν συνδυαστικά με την εφαρμογή της παιχνιδοποίησης. Επιπροσθέτως, από το εταιρικό περιβάλλον της Nokia παρουσιάζεται το gamification project, Ready 4 Tomorrow, το οποίο αποτελεί μια εφαρμογή της παιχνιδοποίησης με σκοπό την εισαγωγή των εργαζομένων σε νέες τεχνολογικά περιοχές. Η μελέτη καταλήγει στη δημιουργία μιας λίστας από χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τη δημιουργία και την εφαρμογή πρότζεκτ παιχνιδοποίησης που απευθύνονται στους υπαλλήλους μιας εταιρίας, όπως η Nokia. Η εργασία αυτή προσφέρει σημαντικά θεωρητικά καθώς και πρακτικά συμπεράσματα, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τη Νόκια, όπως και κάθε αντίστοιχη εταιρία, σε περιπτώσεις εφαρμογής gamification projects στο εσωτερικό τους περιβάλλον.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Efstathia_Tsakali_Dissertation_MBA_2017.pdfΔιπλωματική εργασία3.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.