Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34341
Title: FINANCIAL ANALYSIS AND STRUCTURE OF ALCOHOLIC BEVERAGE COMPANIES OPERATING IN GREECE
Authors: GKERGKI, IOANNA
Advisor: ARTIKIS , PANAYOTIS
Keywords: Growth;Finance;Beverages;Analysis
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών αποτελεί το μεγαλύτερο κλάδο της μεταποίησης στην Ευρώπη από άποψη πωλήσεων και ευκαιριών απασχόλησης. Η πλειοψηφία αυτών των εταιρειών είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα δραστηριοποιούνται και πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες παράγουν μία πληθώρα αγαθών και παίζουν σημαντικό ρόλο του μεταποιητικού κλάδου στην παγκόσμια αγορά. Το ίδιο καθεστώς υπάρχει στην Ελληνική αγορά, όπου η θέση του κλάδου των τροφίμων και ποτών είναι πολύ σημαντική. Η Ευρωπαϊκή οικονομική κρίση επηρέασε αρνητικά όλες τις πτυχές της Ελληνικής οικονομίας με αποτέλεσμα την ένταξη της Ελλάδας στο οικονομικό πρόγραμμα στήριξης. Κατά συνέπεια ο κλάδος της Ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, ο οποίος είναι ευαίσθητος και αποδίδει οφέλη, επηρεάστηκε αρνητικά. Αυτή η μελέτη έχει ως στόχο τον προσδιορισμό της χρηματοοικονομικής θέσης των εταιρειών αλκοολούχων προϊόντων που λειτουργούν στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της περιόδου του προγράμματος προσαρμογής. Τα κύρια οικονομικά στοιχεία τεσσάρων εταιρειών χρησιμοποιήθηκαν και οι πληροφορίες αυτών των στοιχείων αναλύθηκαν και ερμηνεύθηκαν με τον υπολογισμό των χρηματοοικονομικών αναλογιών. Συγκρίσεις αυτών των αναλογιών μπορούν να αποκαλύψουν εάν το προφίλ μιας εταιρείας στην αγορά βελτιώνεται ή χειροτερεύει με την πάροδο του χρόνου. Το προφίλ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ήταν αυτό που περισσότερο επηρεάστηκε αρνητικά, ενώ οι μεγαλύτερες εταιρείες κατάφεραν να διαχειριστούν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια αυτής της περιόδου (2012-2014). Η αναδόμηση της παραγωγικής διαδικασίας και ειδικά της παραγωγής των αλκοολούχων προϊόντων, μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική για την ανόρθωση της Ελληνικής οικονομίας. Η βελτίωση του νομικού πλαισίου όσον αφορά τα φορολογικά κίνητρα και την εξωστρέφεια με έμφαση στην καινοτομία, μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό τμήμα μιας εθνικής στρατηγικής η οποία θα οδηγήσει στην ανάπτυξη.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkergki-I-Dissertation.pdfMain dissertation document748.99 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.