Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34338
Title: Διαμόρφωση στάσης και πρόθεση αγοράς απέναντι στα βιολογικά προϊόντα
Authors: Ντάλια, Παρασκευή
Advisor: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Keywords: Στάση;Attitude;Διαμόρφωση;Formation;Πρόθεση;Intention;Bιολογικά;Οrganic;Προϊόντα;Food
Issue Date: 3-Sep-2017
Abstract: Τα βιολογικά τρόφιμα είναι εξ ορισμού εκείνα που καλλιεργούνται χωρίς τη χρήση συνθετικών λιπασμάτων, λυματολάσπης, ακτινοβολίας, γενετικής μηχανικής και φυτοφαρμάκων, με στόχο τη διατήρηση της «αληθινής φύσης» τους κατά τη διάρκεια της παραγωγικής διαδικασίας, δηλαδή τη διατήρηση των θρεπτικών συστατικών τους, στοχεύοντας στην υγεία και την αειφορία. Σήμερα οι καταναλωτές τείνουν να δίνουν πολύ μεγαλύτερη έμφαση στους πιθανούς κινδύνους για την υγεία τους και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συμβατικών μεθόδων παραγωγής τροφίμων, και ως εκ τούτου η ζήτηση για βιολογικά τρόφιμα αυξάνεται συνεχώς. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας δείχνει ότι οι καταναλωτές που έχουν συναίσθηση της υγείας τους, ανησυχίες για την ασφάλεια των τροφίμων και ηθική ταυτότητα έχουν πιο θετική στάση έναντι των βιολογικών προϊόντων και υψηλότερη πρόθεση αγοράς των προϊόντων αυτών. Ο στόχος αυτής της έρευνας, είναι να εξεταστεί η δημιουργία στάσης και πρόθεσης αγοράς των βιολογικών προϊόντων από τους Έλληνες καταναλωτές. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα αυτή θα προσπαθήσει να εξετάσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις απόψεις των καταναλωτών και την αγοραστική πρόθεσή τους απέναντι σε αυτό το είδος των προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, η έρευνα προσπάθησε να εξετάσει τη σχέση μεταξύ των αγορών βιολογικών προϊόντων, θεμάτων που σχετίζονται με την υγεία, την ηθική, τα τρόφιμα και τα δημογραφικά στοιχεία των καταναλωτών. Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτελείται από 164 καταναλωτές στην περιοχή της Άρτας. Οι καταναλωτές στην περιοχή αυτή συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο, που προσπαθεί να εντοπίσει τις παραπάνω σχέσεις. Μέσα από τη στατιστική ανάλυση, διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές οι οποίοι έχουν συναίσθηση της υγείας τους, ηθική ταυτότητα, και ανησυχίες για την ασφάλεια των τροφίμων τείνουν να έχουν πιο θετική στάση απέναντι στα βιολογικά προϊόντα και υψηλότερη πρόθεση αγοράς για τα προϊόντα αυτά. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι το φύλο και το επίπεδο εκπαίδευσης δεν επηρεάζουν τη στάση των καταναλωτών απέναντι στα βιολογικά προϊόντα και την πρόθεση αγοράς τους. Από την άλλη πλευρά, η ηλικία δεν επηρεάζει την πρόθεση αγοράς τους αλλά επηρεάζει τη στάση τους απέναντι στα βιολογικά προϊόντα. Το μηνιαίο εισόδημα των καταναλωτών επηρεάζει την προθυμία τους να αγοράσουν βιολογικά προϊόντα μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο και την πιθανότητα αγοράς βιολογικών προϊόντων εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου, αλλά δεν επηρεάζει τη στάση τους απέναντι στα βιολογικά προϊόντα. Τέλος, η οικογενειακή κατάσταση επηρεάζει την πρόθεση αγοράς και τη στάση τους απέναντι βιολογικά προϊόντα.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ntalia_Paraskevi_dissertation_mba_2017.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής983.57 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.