Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34328
Title: Ο Τουρισμός στην Ελλάδα: Ανάλυση κλάδου και ταυτοποίηση των στρατηγικών επιλογών για την ανάπτυξη.
Authors: Μαζαράκης, Δημήτρης
metadata.dc.contributor.advisor: Αδαμίδης, Εμμανουήλ
Keywords: τομεακό σύστημα;sectoral system;καινοτομία;innovation;τουρισμός;tourism;Ελλάδα;Greece
Issue Date: 2-Sep-2017
Abstract: Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι τομείς μεταβάλλονται διαχρονικά και για αυτό τον λόγο θα πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στους κανόνες της κίνησης, της δυναμικής, της εμφάνισης και του μετασχηματισμού τους. Πρακτικά ένα τομεακό σύστημα καινοτομίας (ΤΣΚ), ορίζεται ως «ένα σύνολο νέων και υφιστάμενων προϊόντων για συγκεκριμένες χρήσεις και το σύνολο των παραγόντων που ασκούν εμπορικές και μη εμπορικές αλληλεπιδράσεις για την δημιουργία, παραγωγή και πώληση αυτών των προϊόντων» και τα βασικά δομικά του στοιχεία είναι α) η γνωσιακή βάση και οι μέθοδοι επιμόρφωσης, β) οι φορείς και τα δίκτυα και γ) τα ιδρύματα. Σε αυτή την κατεύθυνση εξετάσαμε αν το τομεακό σύστημα καινοτομίας εφαρμόζεται στον τουριστικό τομέα της Ελλάδας και πώς μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Η μελέτη του τομεακού συστήματος καινοτομίας μας βοήθησε να επιτύχουμε σημαντικά αποτελέσματα για την πορεία του ελληνικού τουρισμού. Είναι γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε αν οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν χρησιμοποιήσει επίσημα αυτή τη συγκεκριμένη μέθοδο, αλλά όπως φαίνεται από τη μελέτη μας, αυτό δεν έχει συμβεί. Η παρούσα εργασία στοχεύει να δείξει ότι είναι σημαντικό οι ελληνικές αρχές και οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην καινοτομία και στην παρακολούθηση της τεχνολογικής αλλαγής, καθώς μεγάλο μέρος των συμμετεχόντων στον τουρισμό, υποστηρίζουν ότι σήμερα στην Ελλάδα υπάρχει έλλειψη καινοτομίας. Στην πράξη, οι τουρίστες δίνουν μεγάλη έμφαση στην καινοτομία σε γενικές γραμμές, σε ένα μέρος που επισκέπτονται (όπως καινοτόμες ξενοδοχειακές υπηρεσίες, νέα τουριστικά προϊόντα κλπ.). Προς αυτή την κατεύθυνση είναι απαραίτητη η συνεργασία των τουριστικών επιχειρήσεων και των ελληνικών αρχών σήμερα, σε μια προσπάθεια προώθησης του τομεακού συστήματος καινοτομίας στον τουρισμό, έτσι ώστε μέσω του τουρισμού, η ελληνική οικονομία να μπορέσει να ανακάμψει από την οικονομική ύφεση που υπέστη τα επτά τελευταία χρόνια.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.