Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34277
Title: Στρατηγική του Outsourcing στον Κατασκευαστικό Κλάδο
Authors: Χατζηδιαλεκτός, Θεόδωρος
Advisor: Μαντάς, Μιχαήλ
Keywords: Outsourcing;Στρατηγικό Outsourcing;Κατασκευαστικός κλάδος;Strategic Outsourcing;Construction industry
Issue Date: 10-Sep-2017
Abstract: Το Outsourcing είναι μια δημοφιλής πρακτική στις επιχειρήσεις η οποία αναπτύσσεται ραγδαία τις τελευταίες δεκαετίες σε όλο τον κόσμο. Αρχικά ξεκίνησε ως επιλογή για μείωση του κόστους των λειτουργιών της επιχείρησης, στη συνέχεια όμως εξελίχθηκε και αποτέλεσε όχι μόνο στρατηγικής σημασίας επιλογή αλλά και σημαντικός παράγοντας απόκτησης ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων. Κατά την βιβλιογραφική ανασκόπηση διαπιστώθηκε πως η έρευνα -όπως εξελίσσεται σήμερα- επικεντρώνεται κυρίως στο θεωρητικό μέρος του Outsourcing αμελώντας συχνά τις ιδιαιτερότητες του κάθε κλάδου ξεχωριστά και την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στον κλάδο των κατασκευών και αφού αναλύει την θεωρία του Outsourcing ως στρατηγική, εφαρμόζει μέρη της θεωρίας στον κατασκευαστικό κλάδο λαμβάνοντας υπόψη της ιδιαιτερότητές του. Αρχικά δίνονται στατιστικά στοιχεία σχετικά με την εικόνα του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες. Αναλύεται η εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου και ο τρόπος λειτουργίας της και εισάγεται το Outsourcing ως ορισμός με μια σύντομη ιστορική αναδρομή. Παρουσιάζονται τα κίνητρα του Outsourcing στον κατασκευαστικό κλάδο, αναφέρονται οι βασικές θεωρίες του καθώς και τα βασικά ερωτήματα που πρέπει να απασχολούν μια στρατηγική. Αφού γίνεται αναφορά στους κινδύνους του Outsourcing, αναπτύσσεται μεθοδολογία για τον διαχωρισμό και χαρακτηρισμό των λειτουργιών της επιχείρησης ο οποίος είναι σημαντικός για την εφαρμογή της στρατηγικής και στη συνέχεια παρουσιάζονται τεχνικές και προϋποθέσεις για πετυχημένη στρατηγική Outsourcing. Το Outsourcing δεν είναι πανάκεια και απαιτείται συνεχής παρακολούθηση των αποτελεσμάτων του ενώ παράλληλα θεωρείται από πολλές επιχειρήσεις μια κατάσταση από την οποία δύσκολα μπορούν να απεμπλακούν καθώς αυτή η επιλογή απαιτεί ανάλωση πόρων και κεφαλαίων. Στη συνέχεια γίνεται επανεξέταση της στρατηγικής του Outsourcing και περιλαμβάνεται θεωρητική μελέτη περίπτωσης στον κατασκευαστικό κλάδο και επιλογές σε περίπτωση αποτυχημένου Outsourcing. Τέλος, δίνεται ιδιαίτερη σημασία στις εσωτερικές επιπτώσεις του Outsourcing στην επιχείρηση και κυρίως στις επιπτώσεις στο προσωπικό της και αναλύονται τα γενικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της στρατηγικής του Outsourcing.
Appears in Collections:ΔΧΤ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.